Verkoop en acquisitie

Verkoop en acquisitie Training

AanbiederMKB Cursus & Training
NiveauSpecialisatie
Meer informatie over MKB Cursus & Training

Overzicht

U bent geïnteresseerd in wat de klant belangrijk vindt op de korte en langere termijn en u kunt uw aanbod laten aansluiten op de individuele ontwikkeling van uw (potentiële) klant. Maar gebruikt u de eigenschappen van het product of de ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

Deze training is bestemd voor u, die direct of indirect verantwoordelijk bent voor commerciële klantcontacten.

Programma

De training Verkoop en acquisitie behandelt de volgende (deel)onderwerpen: Commerciële interesse, echt of toneel? Excuses of betrokkenheid. Vooroordelen in contacten. Persoonlijke invloed. ... Volledig programma

Kosten

Het cursusbedrag is exclusief BTW, een bijdrage van € 20,- voor cursusmaterialen en € 19,75 per dag arrangementskosten. Voor cursussen met één dagdeel per dag zijn de arrangementskosten
€ 5,- per dagdeel.

Beschrijving

U bent geïnteresseerd in wat de klant belangrijk vindt op de korte en langere termijn en u kunt uw aanbod laten aansluiten op de individuele ontwikkeling van uw (potentiële) klant. Maar gebruikt u de eigenschappen van het product of de dienst nog te vaak om tot een afspraak of een order te komen? Deze informatie is gemakkelijk op internet of in andere media te achterhalen. Uw klant vraagt om de vertaalslag, en die leert u in deze training te maken.

Doelstelling
U vergroot uw persoonlijke invloed in (het verkrijgen van) klantrelaties en ziet de kwaliteit van de relatie uw succes bepaalt. U maakt de communicatieve vertaalslag, zodat u voortdurend op maat levert, waardoor u betere verkoopresultaten behaalt.

Programma

  • De training Verkoop en acquisitie behandelt de volgende (deel)onderwerpen:

Commerciële interesse, echt of toneel?

  • Excuses of betrokkenheid.
  • Vooroordelen in contacten.
  • Persoonlijke invloed.

Communicatielijnen

  • Interactief inventariseren.
  • Klantgericht argumenteren.
  • De relatie als prijsvoordeel.

Omgaan met weerstand en kritiek

  • Aandacht voor verbetering.
  • Onderhandelen.
  • Relatiebehoud.

Praktijkoefeningen

  • Het gesprek, u begint!
  • Reacties uit de persoonlijke praktijk.
  • Onderscheid in persoonlijk optreden.
  • Evaluatie.
Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 17 juli 2012.