Feedback geven

Feedback geven Cursus

AanbiederLearnit Training
Kosten 900,00
Meer informatie over Learnit Training

Overzicht

Feedback kan leiden tot gekwetste of beledigde reacties en wordt om die of andere redenen vaak vermeden. Dat heeft tot gevolg dat je ook niet de mogelijkheden benut om de mensen om je heen bij te sturen. Als je de boodschap echter goed over kunt ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

De training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich herkennen in één of meer van onderstaande punten.
  • Je moet regelmatig werknemers in hun gedrag bijsturen
  • Je hebt moeite met het aanspreken van een werknemer op zijn of haar gedrag
  • Je wilt leren omgaan met het krijgen van feedback
  • Je wilt een open communicatiesfeer creëren binnen de organisatie
  • Je wilt je medewerkers meer motiveren in hun werk

Benodigde kennis

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

Feedback kan leiden tot gekwetste of beledigde reacties en wordt om die of andere redenen vaak vermeden. Dat heeft tot gevolg dat je ook niet de mogelijkheden benut om de mensen om je heen bij te sturen. Als je de boodschap echter goed over kunt brengen, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei. Het geven van constructieve feedback kun je leren. Door op een juiste manier feedback te geven, kan ongewenst gedrag bijgestuurd worden en wordt samenwerking meer gestimuleerd. Ook resulteert het in een werkomgeving met een open (en daarmee constructieve) communicatiesfeer. Met de juiste technieken kun je er dus voor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven staan voor het ontvangen en geven van feedback.

In deze training leer je...

  • communicatieprocessen in kaart brengen;
  • op een juiste manier feedback geven en ontvangen;
  • resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen;
  • onderscheid in non-verbaal, paralinguaal en verbaal gedrag;
  • confronterende gesprekstechnieken;
  • zelfreflectie stimuleren;
  • anderen stimuleren feedback te geven;
  • omgaan met eigen emoties en gedachten (RET);
  • luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • doelgericht communiceren;
  • omgaan met kritiek;
  • omgaan met lastige situaties en emoties;
  • rust bewaren tijdens een gesprek;
  • conclusies trekken en afspraken maken.
Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 6 februari 2012.