Verkoopvaardigheden Face-to-face voor Winkelpersoneel

Verkoopvaardigheden Face-to-face voor Winkelpersoneel Cursus

AanbiederLearnit Training
Kosten 750,00
Meer informatie over Learnit Training

Overzicht

Het verkopen van een product of dienst is makkelijker gezegd dan gedaan. Klanten zijn tegenwoordig goed op de hoogte van wat er op de markt te verkrijgen is en laten zich niet zomaar iets vertellen. Daarbij zijn er veel internetwinkels die ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

De cursus is bedoeld voor verkopers in de face-to-face verkoopbranche.

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

Het verkopen van een product of dienst is makkelijker gezegd dan gedaan. Klanten zijn tegenwoordig goed op de hoogte van wat er op de markt te verkrijgen is en laten zich niet zomaar iets vertellen. Daarbij zijn er veel internetwinkels die producten voor een goedkopere prijs kunnen aanbieden dan in de winkel. De uitspraak "Ik kijk nog even verder" is voor de meerderheid van de verkopers daarom een veel voorkomend fenomeen. Hoe speel je hier als verkoper op in?

De tweedaagse training Verkooptechnieken voor Winkelpersoneel van Learnit biedt hierbij een flinke steun in de rug. Onder begeleiding van een ervaren trainer zal er aandacht worden besteed aan de do's en dont's in het verkoopgesprek met de klant. Zo zal er aandacht zijn voor het moment dat een klant de winkel binnenstapt. Hoe reageer je op de aanwezigheid van de klant? Welke openingszin gebruik je? Hoe hou je de aandacht van de klant vast zonder opdringerig over te komen? Tevens wordt er uitgebreid aandacht besteed aan het begrijpen van de klant met zijn behoeftes en twijfels. Met de juiste kennis is het mogelijk om het vertrouwen te winnen en tot verkoop over te gaan.

Doelgroep van de cursus Verkooptechnieken voor Winkelpersoneel

De cursus is bedoeld voor verkopers in de face-to-face verkoopbranche.

Onderwerpen die aan bod komen in de cursus

  • De eerste indruk: openingzinnen en aandacht vasthouden
  • Behoeftebepaling: luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Productpresentatie: overtuigingskracht
  • Producteigenschappen en voordelen
  • Verbale en non-verbale signalen gebruiken
  • Bezwaren en twijfel wegnemen
  • Omgaan met vooroordelen in de verkoop
  • Klanttypen en -rollen
  • Zelfkennis: wat voor een verkoper ben ik?
  • Oefeningen met meerdere personen in een verkoopgesprek
  • Afsluitsignalen en afsluittechnieken
  • Extra producten verkopen
  • Klantenbinding

De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit ziet. Toch kan de inhoud iets verschillen per cursus, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en de leerdoelen van de cursisten.

Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 6 februari 2012.