Telefonische acquisitie Cursus
Aanbieder | Learnit Training |
Kosten | €850,00 |
Overzicht
Bestemd voor
Telesalesmedewerkers, Account managers, en medewerkers die in hun werk te maken hebben met telefonische acquisitie.
Benodigde kennis
Werkzaam zijn in een salesfunctie.
Programma
Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod: Telefoonetiquette; informeren en adviseren Klantvriendelijk telefoneren Het ontwikkelen en hanteren van telefoonscripts Luisteren en vragen stellen Stemgebruik Het maken van ... Volledig programmaKeurmerken
InschrijvenBeschrijving
Waar mailings of advertenties het initiatief bij de klant laten liggen, ligt bij de telefonische acquisitie het initiatief bij u. Het is een actief en handig medium om uw klanten te bereiken. Toch is het nog niet zo eenvoudig om klanten echt slagvaardig telefonisch te bereiken. Hoe voorkomt u te grote terughoudendheid in het acquisitiegesprek? Hoe zorgt u ervoor de juiste mensen te spreken? Hoe kunt u de tegenwerpingen van de klant omzetten in argumenten voor uw bedrijf? Hoe houdt u de controle over het gesprek zonder uw klanten een naar gevoel te bezorgen?
De acquisiteurHet gaan voeren van acquisitiegesprekken roept bij de meeste mensen terughoudendheid of zelfs angst op. Door onze training kan deze terughoudendheid al snel worden omgezet in enthousiasme. U krijgt inzicht in uw persoonlijke manier van acquisitie en u leert hoe u deze kan maximaliseren. Het geeft veel vertrouwen als u technieken leert waarmee u goede resultaten kunt boeken. U zult merken dat gesprekken voeren gewoonweg leuk zal zijn!
Communicatietechnieken voor telefonische acquisitieHet telefoongesprek is een communicatievorm waarbij u alleen gebruik kan maken van uw stem. Een enorme beperking als u bedenkt dat communicatie voor het grootste gedeelte bestaat uit non-verbale gedragingen. Telefonische acquisitie vereist daarom een specifieke aanpak. Het beheersen van gesprekstechnieken is daarbij erg belangrijk.
In onze training zal u allereerst leren uw product en uw bedrijf goed te verwoorden: wat zijn de voordelen van juist uw product voor de klant? Zodra u goed weet te verwoorden wat u te bieden hebt, kunt u inspelen op de specifieke behoefte van uw klant en diens interesse opwekken. Daarnaast is het van belang dat u de behoeften van uw klant goed leert kennen en dat u goed naar uw klant leert luisteren. Als uw klant twijfelt en u weet waarom uw klant aan het twijfelen is, kunt u daar effectief op inspelen met argumenten ten gunste van uw product. Door goed te luisteren leert u weerstanden en koopsignalen herkennen en kunt u er adequaat op reageren.
U wordt in onze training bewust van uw rol in de opbouw van een gesprek en hoe u openingen in het gesprek kan creëren en het gesprek kan laten lopen volgens uw plan.
BelscriptBij het voeren van acquisitiegesprekken is het opstellen van een belscript een efficiënt hulpmiddel. In onze training zult u geholpen worden met het opstellen van een specifiek op uw situatie toegespitst belscript. Zo heeft u tijdens de acquisitie een leidraad in handen en weet u precies waar u op uit bent. Ook leert u in onze training de effecten van een goede openingszin, hoe u nieuwsgierigheid bij uw klanten oproept, hoe u de juiste mensen spreekt en hoe u een prettige indruk achterlaat.
Opmerkingen
Tijdens deze cursus wordt de theorie aan de hand van rollenspelen en onderlinge feedback in praktijk geoefend.
Als u de beschrijving hierboven leest krijgt u een beeld hoe de inhoud van de training eruit zou kunnen zien. Afhankelijk van de leerdoelen, ervaringen en praktijkervaringen van de cursisten zal de cursus er iedere keer weer anders uitzien. Hoe de cursus precies wordt ingericht is afhankelijk van de leerdoelen van de deelnemende cursisten. Deze worden vooraf vastgesteld tijdens de intake, die wordt afgenomen door de docent.
Referenties
L. de Jong, Nederlands Debat Instituut - "De training Telefonische Acquisitie is mij zeer goed bevallen. Theorie wordt goed afgewisseld met oefeningen toegespitst op je eigen beroepspraktijk. Zo wordt telefonische acquisitie een stuk leuker. Zojuist de opgedane technieken toegepast, en met succes!" Beoordeling: 8.0.
Ranoesha Sewraj, Flanders Investment and Trade - "Voor wie op een professionele en effectieve manier zijn verkooptechnieken wil verbeteren of wil weten hoe men aan de telefoon op een goede manier bedrijven benadert, is deze cursus sterk aan te raden." Beoordeling: 8.0.
Programma
Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Telefoonetiquette; informeren en adviseren
- Klantvriendelijk telefoneren
- Het ontwikkelen en hanteren van telefoonscripts
- Luisteren en vragen stellen
- Stemgebruik
- Het maken van afspraken
- Omgaan met telefonische klachten
- Omgaan met lastige klanten
- Verkooptechnieken
- Koopmotieven
- Koopsignalen
- Commerciële gespreksvoering
- Afsluittechnieken