Omgaan met Roddelen op de Werkvloer Cursus
Aanbieder | Learnit Training |
Kosten | €450,00 |
Overzicht
Bestemd voor
De training is bedoeld voor mensen die vanuit hun functie te maken hebben met roddelen: HR-functionarissen, vertrouwenspersonen en leidinggevenden.
Keurmerken
InschrijvenBeschrijving
Iedereen praat weleens over anderen. Op zich is daar niets mis mee. Als dit op een constructieve manier gebeurt, heeft het zelfs een belangrijke functie: collega's leren elkaars ideeën beter kennen, verduidelijken onderlinge verhoudingen en creëren zo een gezonde (werk)relatie. Maar wanneer deze gesprekken over een derde persoon van consequent negatieve aard zijn, verdwijnt de onschuld. Roddelen kan gebruikt worden om te manipuleren, collega's te isoleren of anderen tegen elkaar uit te spelen. De werksfeer kan hierdoor ernstig verstoort raken en de productiviteit van een enkele werknemer, een heel team en uiteindelijk de gehele organisatie kan drastisch dalen doordat mensen zich buitengesloten voelen. Het is daarom van groot belang negatief roddelen binnen je team op tijd te signaleren en er daadkrachtig tegenop te treden.
In de training leer je een analyse maken van je eigen team, negatief roddelen te herkennen en te hanteren, sleutelfiguren effectief aan te spreken en de algehele omgangsvormen en werksfeer met de juiste technieken te verbeteren. Naast theorie is er volop aandacht voor de uitvoering. In een ontspannen en respectvolle omgeving oefen je aan de hand van rollenspelen en casussen scenario's die je in jouw dagelijkse praktijk kunt tegenkomen.
Doelgroep van de training Omgaan met Roddelen op de Werkvloer
De training is bedoeld voor mensen die vanuit hun functie te maken hebben met roddelen: HR-functionarissen, vertrouwenspersonen en leidinggevenden.
Onderwerpen die aan bod komen in de training
- Welke (roddel)typen zijn er?
- Waarom roddelen mensen binnen uw team of afdeling?
- Wanneer is roddelen niet onschuldig meer?
- Welke invloed heeft roddelen op een werknemer, het team en de organisatie?
- Hoe verbreekt u negatieve omgangsvormen?
- Welke valkuilen moet de leidinggevende vermijden?
- Hoe spreekt u mensen aan op hun gedrag?
- Hoe zorgt u ervoor dat uw team weer goed functioneert?
- Hoe gaat u om met weerstand binnen uw team of afdeling om te veranderen?
De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit ziet. Toch kan de inhoud iets verschillen per cursus, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en de leerdoelen van de cursisten. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de cursus worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt de definitieve vorm van een training bepaald.
Referenties
A.C. Neppelenbroek-Klompe, Gemeente Maarssen - "Deskundige en communicatief sterke trainer. De training had een duidelijke opbouw en er werd uitstekend ingespeeld op de specifieke situatie en vragen van de deelnemers." - Beoordeling 8.6
Reviews
Aangeraden | 100 % |
Gemiddelde beoordeling | |
algemene indruk | |
locatie | |
trainers | |
inhoud | |
organisatie |
Review Omgaan met Roddelen op de Werkvloer
- Datum:31 2019
- aanrader
algemene indruk | locatie | trainers | inhoud | organisatie |
Deskundige en communicatief sterke trainer. De training had een duidelijke opbouw en er werd uitstekend ingespeeld op de specifieke situatie en vragen van de deelnemers. lees verder