Klantgericht telefoneren Cursus
Aanbieder | Learnit Training |
Kosten | €800,00 |
Overzicht
Bestemd voor
De training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich herkennen in één of meer van onderstaande punten.- U voert dagelijks veel gesprekken met klanten via de telefoon (bijvoorbeeld helpdeskmedewerker, klantenservice, planner, secretaresse);
- U gaat binnenkort werken op een functie waarbij u veel moet telefoneren met interne/externe klanten;
- U wilt uw mondelinge vaardigheden over de telefoon verbeteren;
- U hekelt de telefoon een beetje wilt daar verandering in aanbrengen;
- U wilt een positieve indruk achterlaten bij uw klanten waarmee u telefonisch communiceert;
- U wilt het afhandelen van klachten van klanten prettiger laten verlopen.
Benodigde kennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.Keurmerken
InschrijvenBeschrijving
In vrijwel elke organisatie worden dagelijks klanten te woord gestaan via de telefoon. Veel van onze communicatie met klanten verloopt ook via de telefoon. Het belang van klantvriendelijkheid kan daarbij niet worden overschat. In deze training passeren tal van verbale vaardigheden de revue die persoonlijke frustratie helpen voorkomen en u een prettig visitekaartje maken van uw bedrijf of organisatie.
In deze training leert u...
- communicatietechnieken bewust en klantgericht toepassen;
- de telefoonetiquettes;
- actief luisteren;
- interesse tonen en sfeer creëren;
- vragen stellen;
- samenvattingstechnieken;
- effectief omgaan met klachten;
- klantgericht denken;
- uw stem goed te gebruiken;
- te informeren en te adviseren.
In deze training leert u basisvaardigheden voor telefonische communicatie. Naast stil te staan bij wat communicatie precies inhoudt, worden in de training effectieve vraag- en luistertechnieken behandeld zodat snel tot de kern van eventuele problemen of juist correcte aanpakken gekomen kan worden. Er wordt ook uitvoerig geoefend met deze vaardigheden, zodat we u een praktische training aanbieden die direct toepasbaar is in de praktijk. Het hele telefoonproces wordt doorlopen en vergroot uw klantgerichtheid; van opnemen tot ophangen. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan het goed omgaan met klachten waarbij het belangrijkste uitgangspunt is dat een boze klant een tevreden klant wordt.
Opmerkingen
Iedereen die veelvuldig telefonisch contact heeft met interne en/of externe klanten. De training is praktijkgericht en u zult zelf aan de slag gaan met diverse praktijksimulaties.Als u de beschrijving hierboven leest krijgt u een beeld hoe de inhoud van de training eruit zou kunnen zien. Afhankelijk van de leerdoelen, ervaringen en praktijkervaringen van de cursisten zal de cursus er iedere keer weer anders uitzien. Hoe de cursus precies wordt ingericht is afhankelijk van de leerdoelen van de deelnemende cursisten. Deze worden vooraf vastgesteld tijdens de intake, die wordt afgenomen door de docent.
Referenties
Rob Wennekes, Cofely N.V. - De training klantgericht telefoneren is zeer leerzaam voor veel doelgroepen, of je receptioniste bent of inkoper, uiteindelijk krijgt de zender met de ontvanger te maken in het dagelijkse leven, zo kun je sparren over hoe het overkomt als je met een receptioniste belt of andersom. - Beoordeling 8.4.