Gesprekstechnieken

Gesprekstechnieken Cursus

AanbiederLearnit Training
Kosten 800,00
Meer informatie over Learnit Training

Overzicht

Vanaf het ontbijt tot in de late uurtjes voeren we gesprekken. Het doel en het effect van deze gesprekken is zeer verschillend, van informatief en gezellig tot zakelijk, belangrijk en spannend. Soms zult u zich realiseren dat een gesprek niet liep ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

De training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich herkennen in één of meer van onderstaande punten.
  • De gesprekken die u voert lopen niet altijd zoals ú dat had gewild;
  • U wilt uw mondelinge en/of communicatieve vaardigheden verbeteren;
  • U moet voor uw werk veel gesprekken voeren en wil deze efficiënter laten verlopen.

Benodigde kennis

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

Vanaf het ontbijt tot in de late uurtjes voeren we gesprekken. Het doel en het effect van deze gesprekken is zeer verschillend, van informatief en gezellig tot zakelijk, belangrijk en spannend. Soms zult u zich realiseren dat een gesprek niet liep zoals u wilde. Het aanleren van verschillende gesprekstechnieken kunnen u helpen een gesprek te voeren zoals u dat wilt.

In deze training leert u...

  • basistheorie over communicatie;
  • non-verbale en verbale aspecten tijdens gesprekken;
  • luister- en gespreksvaardigheden, inclusief vraagtechnieken;
  • een doelgericht gesprek te voeren, inclusief het leiden en sturen ervan;
  • omgaan met emoties en weerstanden;
  • kritiek geven en ontvangen;
  • omgaan met conflicten;
  • advies geven;
  • voorstellen te presenteren;
  • slecht nieuws brengen.

In deze training krijgt u voor verschillende typen gesprekken praktische handvatten aangereikt die u meteen kunt toepassen zodat lastige gesprekken effectiever zullen verlopen. Doordat u bezig bent met verschillende aspecten van verbale en ook non-verbale communicatie, laat deze training zien wat er speelt in een gesprek. Zo komt aan bod hoe het opnemen en overbrengen van informatie werkt. Ook leert u zichzelf goed en zorgvuldig uit te drukken en nauwkeurig te observeren en te luisteren. Na het volgen van deze training zult u gesprekken beter weten te sturen en zullen ze zich transparanter aan u presenteren.

Opmerkingen

Als u de beschrijving hierboven leest krijgt u een beeld van hoe de inhoud van de training eruit zou kunnen zien. Hoe de cursus precies wordt ingericht is afhankelijk van de leerdoelen en praktijkervaringen van de deelnemende cursisten. Deze worden vooraf vastgesteld tijdens de intake, die wordt afgenomen door de trainer.

Referenties

Angela Kool, Luba Personele Diensten - "Het is een leerzame cursus. De informatie die je krijgt past bij jou als persoon. Tijdens de les wordt dat nog aangescherpt naar wat jij nodig hebt. Na de cursus word je bewuster van waar je mee bezig bent en van datgene wat wordt gezegd tijdens een gesprek." Beoordeling: 8.7.

Linde Buitenhuis - "De training was goed en afwisselend opgebouwd. De afwisseling van theorie met praktische, realistische oefeningen was zo goed op elkaar afgestemd dat er geen saaie momenten plaatsvonden en het constant boeiend bleef. De training werd gegeven door een professionele kundige docent die toch niet belerend was en zichzelf ook kwetsbaar durfde opstellen, zonder de leiding te verliezen. Zij gaf zeer opbouwende kritiek waardoor de motivatie goed bleef. Erg goed is het gebruik van audio ondersteuning, modellen en spelsituaties. Al met al is de training erg goed om je bewust te worden van wat je precies doet in gesprekken en wat je hierin zou kunnen ontwikkelen of veranderen. Je wordt je snel bewust van je sterke en zwakke punten."' -Beoordeling: 8.3

K. van Wieren - - "De training was heel goed te doen. In twee dagen zijn heel veel items aan bod gekomen, waarbij rekening is gehouden met de behoeften van de groep. Doordat er sprake was van een kleine groep (3 personen + docent) kwam iedereen heel goed aan bod. Superenthousiaste, inspirerende en ook heel veelzijdige docent. Goede mix tussen theorie en oefeningen. Ze kan goed uitleggen en maakt goed gebruik van aansprekende voorbeelden. Alle beschikbare mogelijkheden werden ingezet (de kamer was volgehangen met sheets). Ze is handig met video en gebruikt dit op overtuigende wijze om de cursisten een spiegel voor te houden." - Beoordeling: 9.0.

N. Lagerberg - BZKP/ 4FM - "Prima training, goede combinatie van theorie en praktijk met leerzame praktijkopdrachten. De docent deed het erg leuk." - Beoordeling: 7.3.

C. Cazier - "De training was praktijk gericht waardoor je het geleerde direct in de praktijn kon uitproberen. Terugkoppeling de tweede dag was ook zeer prettig." - Beoordeling 8.4.

M.J.H. van de Wetering - "De Learnit training gesprekstechnieken hebben mij vooral bewust gemaakt van de verschillen tussen goede en minder goede manieren van communicatie en hoe dit leidt tot gedragsverandering. Dit heeft een positieve invloed en gevolg op klantvriendelijkheid, service naar anderen en uiteindelijk tot algehele samenwerking en relatie verbetering." - Beoordeling: 7.3

Mevr. D. Kolstee, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties - "Het is een training die op maat gesneden is en zeer toepasbaar op de praktijk!" Beoordeling: 8.3.

John Beijersbergen, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties - "Prima training die niet alleen je persoonlijke vaardigheden vergroten, maar ook de teamgeest van jou en je collega's onderling" Beoordeling: 8.3.

S. Berswerda - "Door de training gesprekstechnieken krijg je inzicht in je eigen stijl van communiceren. Door de groepsdynamiek leer je ook dingen van anderen wat erg prettig is. Door middel van rollenspellen oefen je situaties waar je eerder op vastliep. Met de kennis uit deze training ga je gesprekken zelfverzekerder in." - Beoordeling: 8.7

A.G. Weisz - "Interessant om stil te staan bij situaties op het werk en te reflecteren over je gedrag en functioneren in een professionele omgeving". - - Beoordeling: 7.7

Simon Suir -"Inspirerende training met heel veel eigen inbreng zodat je het in de praktijk kunt gaan toepassen." - Beoordeling 7.7

D.M.B. Metaal - "Dit was een training die je bij blijft. Na een stuk theorie ga je als deelnemer direct de praktijk in door aan de slag met eigen voorbeelden. Er is veel ruimte voor het krijgen en geven van feedback en de trainer zorgt ervoor dat dit op een respectvolle en veilige manier gebeurt. Een goede basis voor iedereen die zijn sterke en minder sterke kanten wil verkennen op het gebied van gespreksvaardigheden!" - Beoordeling: 8.6

G. T. Huitema - "De cursus Gesprekstechnieken is absoluut aan te raden. Van te voren kun je jouw leerdoelen doorgeven tijdens kort telefonisch contact met de docent(e). Al jouw doelen worden vervolgens behandeld. De docente Hedi Visscher geeft op een hele leuke manier les, structuur zonder dat het op een bepaalde manier teveel wordt opgelegd. Inbreng van cursisten wordt zeer gewaardeerd. Presenteren voor de camera lijkt in eerste instantie eng, maar het is erg leerzaam en uiteindelijk ook heel leuk. Naast zeer leerzaam en goed toepasbaar, heb ik de 2 dagen ook heel gezellig gevonden. Jammer dat het voorbij is. Gelukkig heb ik mijn lesmateriaal met aantekeningen nog en zitten de belangrijke zaken nog goed in mijn hoofd." - Beoordeling: 8.3

Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 6 februari 2012.