Communicatieve Vaardigheden

Communicatieve Vaardigheden Cursus

AanbiederLearnit Training
Kosten 850,00
Meer informatie over Learnit Training

Overzicht

We communiceren voortdurend, zowel verbaal als non-verbaal. Als we een presentatie houden, een werkoverleg hebben, een product verkopen of een telefoongesprek voeren met een klant zijn communicatieve vaardigheden onontbeerlijk. Ze zorgen ervoor dat ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

Deze training is bedoeld voor alle geïnteresseerden.

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

We communiceren voortdurend, zowel verbaal als non-verbaal. Als we een presentatie houden, een werkoverleg hebben, een product verkopen of een telefoongesprek voeren met een klant zijn communicatieve vaardigheden onontbeerlijk. Ze zorgen ervoor dat we elkaar begrijpen en dat we onze doelstellingen kunnen bereiken. Doorgaans zijn we ons echter niet bewust van hoe we ons gedragen en wat voor een effect we daarmee kunnen hebben op anderen. Door je bewust te worden van je eigen communicatiestijl, kun je jouw effectiviteit vergroten en op een prettigere manier contact hebben met andere mensen.

Met deze training versterk je jouw communicatieve vaardigheden. Je leert jezelf effectief uit te drukken, waardoor je met meer gemak je doel weet te bereiken, zonder anderen uit het oog te verliezen of tegen het hoofd te stoten. Door een frisse kijk en goede feedback op jouw communicatiestijl leer je jouw sterke en zwakke kanten kennen. Aangezien elk mens zijn eigen manier heeft van communiceren, is ons uitgangspunt om jouw persoonlijke stijl te optimaliseren in plaats van compleet te veranderen. Door middel van praktische oefeningen leer je nieuwe vaardigheden toe te passen in de eigen praktijk. De training is persoonlijk, intensief en uitdagend en zal doorwerken op verschillende terreinen van jouw leven.

Doelgroep van de cursus Communicatieve Vaardigheden

Deze training is bedoeld voor alle geïnteresseerden.

Onderwerpen die aan bod komen in de cursus

  • Communicatiemodel
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Eigen stijl van communiceren
  • Kernkwaliteiten
  • Luisteren
  • Samenvatten en doorvragen
  • Vraagtechnieken
  • Onderscheid feiten en interpretaties
  • Feedback geven
  • Feedback ontvangen
  • Oorzaken miscommunicatie
  • Inzicht in jezelf en anderen

De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit ziet. Toch kan de inhoud iets verschillen per cursus, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en de leerdoelen van de cursisten. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de cursus worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt de definitieve vorm van een training bepaald.

Referenties

M.P.W. Souren - "Prima cursus, die wordt afgestemd op persoonlijke leerdoelen. Cursus geeft op een leuke manier inzicht welk effect jou manier van communiceren heeft op de ontvanger." - Beoordeling: 8.0

Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 6 februari 2012.