Effectief communiceren Training
Of u nu werkt voor interne of externe klanten…….uw communicatie vormt de basis voor elke succesvolle relatie!
Aanbieder | schellekens & partners > training > coaching > advies B.V. |
Niveau | MBO+ |
Data en locatie(s) | ja |
Overzicht
Bestemd voor
Medewerkers, adviseurs en (ass.) managers die regelmatig direct contact hebben met in- en externe klanten en leveranciers.
Benodigde kennis
n.v.t.Programma
De training duurt twee dagen. De trainingstijden zijn van 09.30 tot 16.30 uur. U kent na afloop van de training Effectief communiceren : - de wensen en verwachtingen van de klant; - klantgerichte gesprekstechnieken; - uw eigen ... Volledig programmaDocent
Margrethe Glazener - van de Voorde Meer informatie over docentKosten
De training kost € 825,00 per deelnemer. Deze prijs is inclusief naslagwerk en overige materialen en administratiekosten. De accommodatiekosten (zaalhuur, koffie, thee, cake, frisdrank en lunches) bedragen € 250,00 voor 2 dagen. Tarieven zijn exclusief 21% BTW.
Beschrijving
Het succes van uw organisatie wordt grotendeels bepaald door de mate waarin u erin slaagt effectief met uw in- en externe klanten en met uw medewerkers te communiceren. In communiceren bestaat geen goed of fout. Soms kan het wel handiger en effectiever. Tegelijkertijd is niet elke klant hetzelfde. In de training Effectief communiceren traint u niet alleen uw communicatietechnieken en spreek- en luistervaardigheden maar leert u bovendien uw klanten onderscheiden op basis van verschillende sociale gedragsstijlen. U leert uw eigen gedrag afstemmen op het gedrag van uw klanten, zodat u optimaal met hen kunt communiceren.
Tijdens de training Effectief communiceren wordt de theorie over communicatie, gedragsstijlen en klantgerichtheid aan de hand van praktische oefeningen uiteengezet.
De deelnemers worden zich bewust van een aantal vaardigheden. Hierna bekwamen de deelnemers zich in het bewust inzetten van deze vaardigheden. In praktijksimulaties met professionele trainingsacteurs experimenteren de deelnemers met hun eigen gedrag en krijgen zij antwoord op onder andere de volgende vragen:
- "Welk gedrag is voor mij effectief?";
- "Wat is het effect van mijn gedrag in contact met de klant?".
Programma
De training duurt twee dagen. De trainingstijden zijn van 09.30 tot 16.30 uur.
U kent na afloop van de training Effectief communiceren:
- de wensen en verwachtingen van de klant;
- klantgerichte gesprekstechnieken;
- uw eigen gedragsstijlen.
U kunt na afloop van de training Effectief communiceren:
- verschillende sociale gedragsstijlen onderscheiden;
- uw gedrag beter afstemmen op het gedrag van de klant;
- effectiever communiceren met klanten.