ITIL® V3 Intermediate: Service Offerings and Agreements

ITIL® V3 Intermediate: Service Offerings and Agreements Cursus

AanbiederD-ICT Solutions
NiveauSpecialisatie
Kosten 1.470,00
Duur4 dagen
Data en locatie(s) Op aanvraag
Meer informatie over D-ICT Solutions

Overzicht

Organisaties zijn veelal afhankelijk van de informatie die hen door middel van ICT systemen beschikbaar wordt gesteld. Het inrichten van de processen tussen vraag en aanbod is een omgeving waarin u regie dient te voeren over de processen, zodat u ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

De opleiding is interessant voor ICT professionals, projectmanagers, businessmanagers, procesmanagers of proceseigenaren, waaronder Service (level) managers, Service Portfolio- /Catalogus managers, Financieel managers en Business Relationship managers, voor wie deze cursus ondermeer onderdeel is bij het behalen van het ITIL Expert in IT Service Management Certificate.

Benodigde kennis

De deelnemers aan deze cursus:

- Zijn in het bezit van het ITIL® v3 Foundation Certificate of het ITIL® v3 Foundation Bridge Certificate;

- Beschikken over kennis en ervaring op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring van ongeveer 2 jaar. De deelnemers hebben deze werkervaring opgedaan in minimaal een van de volgende Service Management processen en/of functies:

- Financieel Management proces;

- Service Level Management proces;

- Supplier Management proces;

- Portfolio- /Catalogus management proces.

Programma

Deze opleiding staat in het kader van het managen van de Service Offerings and Agreement processen, alsmede het organiseren van de Service Offerings and Agreement processen. Hierna wordt het verbeteren van de Service Offerings and Agreement ... Volledig programma

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

Organisaties zijn veelal afhankelijk van de informatie die hen door middel van ICT systemen beschikbaar wordt gesteld. Het inrichten van de processen tussen vraag en aanbod is een omgeving waarin u regie dient te voeren over de processen, zodat u weet wat de vraag is aan de business zijde en wat de mogelijkheden zijn om aan de vraag te kunnen voldoen.

De processen waarbij het gaat om afspraken te maken, te houden en te verbeteren zijn Service portfolio management, Demand management, Service Catalogue management, supplier management, Service Level Management en Financial Management.

Deze opleiding bereidt u voor op het examen voor het ITIL Intermediate Service Offerings and Agreement Certificate. Aan het einde van de cursus wordt het examen afgenomen.

Programma

Deze opleiding staat in het kader van het managen van de Service Offerings and Agreement processen, alsmede het organiseren van de Service Offerings and Agreement processen. Hierna wordt het verbeteren van de Service Offerings and Agreement processen behandeld.

In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:

- het plannen van de hoofdactiviteiten voor de processen Service Level Management en Financial Management; het plannen van de uitwisseling van relevante informatie voor het managen van de Service Offerings and greement processen;

- het initiëren van acties om ervoor te zorgen dat de hoofdactiviteiten in de Service Offerings and Agreement processen voldoen aan de vastgestelde doelstellingen;

- het rapporteren over effectiviteit en efficiency van de activiteiten binnen de Service Offerings and Agreement processen. het organiseren van de uitwisseling van relevante informatie met andere processen;

- het verstrekken van informatie over Service Level Management en Financial Management for IT Services aan andere IT Service Managementprocessen, gebruikers en leveranciers;

- het onderhouden van de procedures van de service offerings and agreement processen;

- het maken van Service Level afspraken met de klant en alle hiervoor benodigde voorbereiding: Service Level Requirements en input van andere processen;

- het monitoren en tracken van Servicel Level agreements en de rapportage naar de klant;

- het financieel onderbouwen van beslissingen en Financial management integreren bij de support en delivery processen;

- het maken van financiële berekeningen over de dienstverlening aan de klantenorganisatie;

- interne rapportages omzetten en evalueren naar een Service Level rapportage voor de klant;

- het bewaken en verbeteren van de Service Offerings and Agreement processen;

- het voorstellen van verbeteringen op basis van de resultaten van monitoring en reviews het plannen en uitvoeren van audits van afspraken, van financiële plannen en van berekeningen;

- Omgang met de klant reguleren.

Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 14 februari 2013.