Basistraining Adviesvaardigheden voor juristen

Basistraining Adviesvaardigheden voor juristen Cursus

AanbiederOSR Juridische Opleidingen
NiveauMaster
Kosten 1.165,00
Data en locatie(s) Nader bekend te maken.
Meer informatie over OSR Juridische Opleidingen

Overzicht

Deze cursus is door het NMI erkend als PE-cursus en levert u 12 PE-punten op. Een compacte intensieve post academische training voor juridische adviseurs. Of u nu bedrijfsjurist of advocaat(-stagiaire) bent, u weet dat een goed advies alleen tot ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

Advocaat, Bedrijfsjurist, Rechtsbijstandjurist, Rechterlijke macht, Gemeentejurist, (semi) Overheidsjurist, Vakbondsjurist, Fiscalist, Jurist overig, Mediator

Programma

Dag 1 - Wat heeft u in huis? - Het kennen van belemmerende kernovertuigingen - Korte theorie over fasen in het adviesproces - Do's and don'ts - Entree maken - Niveau's van communicatie en schakelen tussen niveau's - In de ... Volledig programma

Docent

dhr. drs. P.J.M.G. Toebes senior adviseur en trainer Meer informatie over docent

PE-punten

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

Deze cursus is door het NMI erkend als PE-cursus en levert u 12 PE-punten op.

Een compacte intensieve post academische training voor juridische adviseurs. Of u nu bedrijfsjurist of advocaat(-stagiaire) bent, u weet dat een goed advies alleen tot stand komt als u de vraag, de omstandigheden en verwachtingen van uw klant scherp in beeld heeft. Alleen dan is acceptatie van het advies gegarandeerd. Na deze training heeft u zicht op eigen (belemmerende) overtuigingen, weet u de werkelijke vraag boven tafel te krijgen, kunt u schakelen tussen verschillende niveau's en weet u uw visie te vertalen naar een krachtig advies waarmee u de klant meekrijgt.

Of u nu als bedrijfsjurist werkzaam bent of als advocaat(-stagiaire). Als adviseur weet u dat een goed advies alleen tot stand kan komen in een slim samenspel tussen u en uw klant. U dient de vraag scherp in beeld te brengen, maar ook de omstandigheden en verwachtingen die spelen bij uw klant. Alleen dan is immers acceptatie van het advies gegarandeerd.

Maar hoe doet u dat nu handig? Welke vragen dienen wanneer aan de orde te komen? Hoe zorgt u ervoor dat de klant tevreden is en ook na afronding van het traject weer als klant bij u terugkomt?

Leerdoelen

- U bent bekend met de do's and dont's van adviseren

- U beschikt over diverse benodigde vaardigheden en kunt schakelen tussen verschillende niveau's van communicatie

- U kunt in de schoenen van de klant staan en hierdoor aansluiten bij de klant

- U kunt de onderliggende belangen van de klant achterhalen en deze 'pellen' tot de kern

- U kunt gesprekspartners / klanten 'winnen' voor uw adviezen en uw visie, via kracht in plaats van macht overbrengen

Overige informatie

In deze training wordt intensief gewerkt in kleine groepen aan de hand van eigen voorbeelden en praktijkcasus. Herkenbaarheid en toepasbaarheid wordt hiermee bevorderd. U oefent en leert van en met elkaar. Op dag 2 is er bovendien gelegenheid tot het oefenen van voor u lastige situaties met behulp van een acteur.

Let op: deze training is gericht op mondelinge advisering. Mocht u op zoek zijn naar een training op het gebied van schriftelijke advisering, dan verwijzen wij u graag naar onze Mastertraining Overtuigend schrijven.

Reacties n.a.v. de laatste training:

"Oefenen erg zinvol en herkenbaar"

"De dag vloog voorbij, het was boeiend en leuk"

"De training is uitgebreid en volledig aangepast op de wensen van de deelnemers"

"Nuttig en interessant"

Naast deze training ook een juridische cursus volgen? Dit kan dit najaar heel voordelig met een PO+pakket!

Programma

Dag 1

- Wat heeft u in huis?

- Het kennen van belemmerende kernovertuigingen

- Korte theorie over fasen in het adviesproces

- Do's and don'ts

- Entree maken

- Niveau's van communicatie en schakelen tussen niveau's

- In de schoenen van de klant

- Werken met de belangen van de klant en deze belangen weten te "pellen". Belangen in kaart brengen, een klant in beweging krijgen en de relatie onderhouden

• •

Dag 2

- Het bereiken van uw doelen (via uw klant)

- Advies uitbrengen (gevraagd en ongevraagd) en acceptatie krijgen. Hoe bereikt u uw doel? Welke beïnvloedingsvaardigheden en interventies kunt u gebruiken en wat zijn hiervan de effecten?

- Het herkennen van en omgaan met weerstand

- Afrondingsfase

Docent

  • dhr. drs. P.J.M.G. Toebes senior adviseur en trainer
Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 12 december 2013.