ITIL Servicemanagement in praktijk

ITIL Servicemanagement in praktijk Cursus

AanbiederLearnit Training
Kosten 1.197,00
Meer informatie over Learnit Training

Overzicht

Deze 3-daagse training behandelt de implementatie van ITIL Service Management Processen. We geven uitleg over en invulling aan de vraag 'hoe' met ITIL om te gaan in de praktijk, hoe pas ik de processen in de bestaande organisatie in. Er ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

Deze cursus richt zich op managers en consultants op het gebied van IT-beheer, in het bijzonder diegenen die betrokken zijn bij het implementeren van IT Service Management of het adviseren daarover en in het bezit zijn van het Service Manager Certificate (based on ITIL V2).

Benodigde kennis

  • Een afgeronde opleiding ITIL Service Management Service Support of Delivery
  • Praktijkervaring als adviseur, manager of teamleider op het terrein van het beheer van automatiseringsmiddelen.

Programma

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod: Hoe bepaal je een implementatie aanpak, strategie (IST en SOLL, GAP Analyse, Porter) Hoe zorg je voor aansluiting op de business visie c.q. doelstellingen, hoe integreert ITIL in een ... Volledig programma

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

Deze 3-daagse training behandelt de implementatie van ITIL Service Management Processen. We geven uitleg over en invulling aan de vraag 'hoe' met ITIL om te gaan in de praktijk, hoe pas ik de processen in de bestaande organisatie in.

Er wordt gewerkt met verschillende methoden en technieken. Hoe kan je de ITIL gedachte aan laten sluiten op een bestaande organisatie en de daarin aanwezige cultuur. Hoe ga je om met weerstand bij medewerkers en teamleiders, wat en welke communicatie is nodig en op welk moment. Op welke manier borg je de verandering in de bestaande werkwijze van de organisatie.

Opmerkingen

Cursusvorm - Klassikaal, Open rooster.

Deze training wordt op aanvraag ingepland.

Programma

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Hoe bepaal je een implementatie aanpak, strategie (IST en SOLL, GAP Analyse, Porter)
  • Hoe zorg je voor aansluiting op de business visie c.q. doelstellingen, hoe integreert ITIL in een architectuur model / aanpak
  • Hoe bepaal je wie er betrokken moeten zijn bij welke besluiten, een gestructureerde kijk op organisatie verhoudingen (in termen van; Binding, volgorde, geven en nemen)
  • Matchen / Mismatchen (hoe sluit ik aan bij een gesprekspartner)
  • Communicatie (Communicatie zonder impliciete oordelen verhoogt de acceptatie graad en daarmee de acceptatie van ITIL als werkmodel)
  • Borgen van de nieuwe werkwijze, blijven de betrokken medewerkers wel de nieuwe werkwijze volgen.
Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 6 februari 2012.