Overzicht
Bestemd voor
IT Service Management Foundation (based on ITIL) is bedoeld voor medewerkers op het gebied van beheer van een IT-infrastructuur die geacht worden te kunnen werken binnen processen die zijn of worden ingericht aan de hand van ITIL, en kandidaten die verder opgeleid willen worden voor de examens:
- IT Service Management Practitioner
- of IT Service Management Service Support en Service Delivery
- of voor het certificaat op het gebied van ISO/IEC 20000.
NB. Het Foundation Certificate in IT Service Management is een voorwaarde voor het examen in IT Service Management Practitioner en Manager.
Programma
Tijdens deze training komende volgende onderwerpen aan bod: Het belang van kwaliteit in dienstverlening Bereik en doel van ITIL ITIL als referentiemodel De Service Support-processen: Incident Management, Problem Management, Change Management, ... Volledig programmaKeurmerken
InschrijvenBeschrijving
De Start Track is er speciaal voor niet-IT'ers die willen weten of IT iets voor hen is. De track biedt u een korte basisopleiding en een opstap naar IT.
De IT Infrastructure Library (ITIL) omvat een volledige beschrijving van de processen rondom het beheer van IT-infrastructuren. In deze 2-daagse opleiding ITIL Foundation maakt u kennis met de belangrijkste begrippen van ITIL.
Opmerkingen
Houdt u rekening met de kosten voor het examen.
De module is een basismodule van de standaard ITIL. Daarnaast maakt deze module deel uit van:
Programma
Tijdens deze training komende volgende onderwerpen aan bod:
- Het belang van kwaliteit in dienstverlening
- Bereik en doel van ITIL
- ITIL als referentiemodel
- De Service Support-processen: Incident Management, Problem
- Management, Change Management, Configuration Management en
- Release Management
- De
- Service Delivery-processen: Service Level Management, Capacity
- Management, Availability Management, Financial Management, IT Service
- Continuity Management en Security.