ITIL foundation V3

ITIL foundation V3 Cursus

AanbiederLearnit Training
Kosten 1.290,00
Meer informatie over Learnit Training

Overzicht

ITIL is door OGC ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van de beheerprocessen binnen een ICT-organisatie. Waar de oude versie van ITIL zich met name concentreerde op de Service Support en Service Delivery processen, bedekt versie 3 ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

Professionals die betrokken zijn met het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten van de processen in een IT serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit iedereen die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen.

Benodigde kennis

Geen specifieke vooropleiding benodigd.

Programma

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod: Inleiding IT Service Management Introductie IT Service Life Cycle Service Strategies Service Design Service Transition Service Operation Continual Service Improvement Proefexamen Volledig programma

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

ITIL is door OGC ontwikkeld als een referentiekader voor het inrichten van de beheerprocessen binnen een ICT-organisatie.

Waar de oude versie van ITIL zich met name concentreerde op de Service Support en Service Delivery processen, bedekt versie 3 het gehele spectrum van het vakgebied Service Management. ITIL versie 3:

  • Sluit aan op de veranderingen in de IT markt
  • Zet de IT organisatie neer als een Strategische Business Unit door het leveren van 'waarde' aan de klant
  • en geeft inhoud aan het vakgebied Service Management

Kortom, ITIL versie 3 geeft een visie en schept kaders, waarbinnen veel huidige IT Organisaties de komende jaren verder in kunnen groeien.

Na afloop van deze drie-daagse cursus weet u wat het belang is van IT-dienstverlening en beheer van de IT-infrastructuur voor een organisatie en hoe deze IT-dienstverlening waarde creeert voor de organisatie.

Opmerkingen

Klassikaal, Open rooster.

Programma

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Inleiding IT Service Management
  • Introductie IT Service Life Cycle
  • Service Strategies
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement
  • Proefexamen
Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 6 februari 2012.