ITIL V3 Service Manager Bridge

ITIL V3 Service Manager Bridge Cursus

AanbiederLearnit Training
Kosten 1.796,00
Meer informatie over Learnit Training

Overzicht

Gedurende deze 4-daagse cursus worden de verschillen behandeld tussen het ITIL V2 Manager's Certificate in IT Service Management en het ITIL Expert qualification gebaseerd op ITIL V3. Met name de Service Lifecycle en de 15 nieuwe processen ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

Deze cursus richt zich op managers en consultants op het gebied van IT-beheer, in het bijzonder diegenen die betrokken zijn bij het implementeren van IT Service Management of het adviseren daarover en in het bezit zijn van het Service Manager Certificate (based on ITIL V2).

Benodigde kennis

  • HBO-niveau of gelijkwaardig niveau verkregen door middel van praktijk of door zelfstudie opgedaan
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Gespreksvaardigheden, presentatievaardigheid, inlevingsvermogen, vergadervaardigheid, teamwork-vaardigheid
  • Ten minste twee jaar beroepservaring als manager op het terrein van het beheer van automatiseringsmiddelen
  • De cursist dient in het bezit te zijn van het Certificate in IT Service Management ITIL V2 om examen te mogen doen voor ITIL v3 Service Manager Bridge

Kijk naar de cursussen ' ITIL Service Management - Service Delivery' en ' ITIL Service Management - Service Support'.

Programma

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod: Achtergrond van de nieuwe ITIL versie 3 Wat is er nieuw in ITIL versie 3 Structuur van ITIL versie 3, generieke concepten, structuren en modellen De Servicelifecycle Service Strategy ... Volledig programma

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

Gedurende deze 4-daagse cursus worden de verschillen behandeld tussen het ITIL V2 Manager's Certificate in IT Service Management en het ITIL Expert qualification gebaseerd op ITIL V3.

Met name de Service Lifecycle en de 15 nieuwe processen zullen worden behandeld.

Opmerkingen

Cursusvorm - Klassikaal, Open rooster.

Programma

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Achtergrond van de nieuwe ITIL versie 3
  • Wat is er nieuw in ITIL versie 3
  • Structuur van ITIL versie 3, generieke concepten, structuren en modellen
  • De Servicelifecycle
  • Service Strategy
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement
  • Welke (nieuwe)processen, rollen en functies
  • Technologie en architecturen binnen ITIL versie 3
  • Implementatieaspecten
  • Aansluiting van ITIL versie 3 op overige IT Service Management modellen en (industrie)standaarden
  • Proefexamen ITIL versie 3 Service Managers bridge.
Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 6 februari 2012.