Middle management

Middle management Cursus

AanbiederMKB Cursus & Training
NiveauSpecialisatie
Meer informatie over MKB Cursus & Training

Overzicht

Behoort u tot het middenkader van uw bedrijf, dan vervult u een spilfunctie, waaraan hoge eisen worden gesteld. U vormt de verbindende schakel tussen de top en de werkplek. U zorgt er niet alleen voor dat het beleid wordt uitgevoerd, maar ook dat ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

De cursus is voor u bestemd als (aankomend) leidinggevende of (afdeling)chef.

Programma

De cursus Middle management biedt direct toepasbare informatie, afgewisseld met opdrachten en praktijkvraagstukken die de volgende onderwerpen betreffen: Organisatie en organisatieontwikkelingen. Ondernemingsculturen. ... Volledig programma

Kosten

Het cursusbedrag is exclusief BTW, een bijdrage van € 35,- voor cursusmaterialen en € 19,75 per dag arrangementskosten.

Beschrijving

Behoort u tot het middenkader van uw bedrijf, dan vervult u een spilfunctie, waaraan hoge eisen worden gesteld. U vormt de verbindende schakel tussen de top en de werkplek. U zorgt er niet alleen voor dat het beleid wordt uitgevoerd, maar ook dat de belangen van de medewerkers worden behartigd. Dat vraagt inzicht in managementprincipes, kennis van informatie- en communicatietechnieken en lederscapaciteiten. Daar draait het in deze cursus om.

Doelstelling
U maakt kennis met organisatieontwikkeling en managementinstrumenten. U verwerft inzicht in het belang en gebruik van communicatietechnieken. Uw vragen met betrekking tot leidinggeven, motiveren, delegeren, plannen en organiseren zijn beantwoord. U bent zich bewust geworden van verbeterpunten in uw organisatie.

Programma

De cursus Middle management biedt direct toepasbare informatie, afgewisseld met opdrachten en praktijkvraagstukken die de volgende onderwerpen betreffen:

  • Organisatie en organisatieontwikkelingen.
  • Ondernemingsculturen.
  • Medewerkertypoologie.
  • Stijlen van leiderschap.
  • Delegeren.
  • Moitveren.
  • Martk- en klantgericht denken.
  • Plannen, organiseren en prioriteiten stellen.
  • Kwaliteitszorg van de eigen afdeling.
  • Prognose en budgettering.
  • Personele aangelegenheden.
  • Sollicitatiegesprekken, ziekteverzuim, loopbaanontwikkeling, training en begeleiding.
  • Communicatie en gespreksvaardigheden.
  • Personeelsgesprekken.
  • Werkoverleg en vergaderen.
Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 12 juli 2012.