Doorgroeien na de start

Doorgroeien na de start Cursus

AanbiederMKB Cursus & Training
NiveauSpecialisatie
Meer informatie over MKB Cursus & Training

Overzicht

Na een mooie start vraagt u zich af: hoe nu verder? Uw bedrijfsactiviteiten zijn veranderd en toegenomen in omvang en diversiteit. Maar levert elke activiteit wel genoeg op? Moet u zich specialiseren? Hoe zit het met de financiële structuur ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

De cursus is voor u bestemd, ondernemer of directeur van een bedrijf in de doorgroeifase. Meestal gaat het dan om een bedrijf dat langer dan één jaar en korter dan zes jaar bestaat.

Programma

In de cursus Doorgroeien na de start worden de volgende (deel)onderwerpen behandeld: Ondernemen en managen Ondernemen en ondernemerschap. Managen. Ontwikkeling van organisaties. Waar staat mijn bedrijf en waar sta ... Volledig programma

Kosten

Het cursusbedrag is exclusief BTW, een bijdrage van € 35,- voor cursusmaterialen en € 19,75 per dag arrangementskosten. Voor cursussen met één dagdeel per dag zijn de arrangementskosten
€ 5,- per dagdeel.

Beschrijving

Na een mooie start vraagt u zich af: hoe nu verder? Uw bedrijfsactiviteiten zijn veranderd en toegenomen in omvang en diversiteit. Maar levert elke activiteit wel genoeg op? Moet u zich specialiseren? Hoe zit het met de financiële structuur van uw bedrijf? Moet u investeren en kunt u dat ook? Benut u de juiste marketinginstrumenten? Deze cursus is gericht op alle uitdagingen waar een groeiende onderneming voor staat.

Doelstelling
U weet hoe u groei van uw bedrijf kunt realiseren en welke leidingstrategie u daarvoor in moet zetten. Aan het eind van de cursus bent u in staat uw businessplan op of bij te stellen.

Programma

In de cursus Doorgroeien na de start worden de volgende (deel)onderwerpen behandeld:

Ondernemen en managen

  • Ondernemen en ondernemerschap.
  • Managen.
  • Ontwikkeling van organisaties.
  • Waar staat mijn bedrijf en waar sta ik als ondernemer?

Marketing

  • Marketingstrategie.
  • Groeistrategie.
  • Marktcommunicatie.
  • Marketinginstrumenten.

Financieel beleid

  • Analyse van de balans en exploitatierekening.
  • Mogelijkheden om de winst te vergroten.
  • Financiering.
  • Financiële haalbaarheid van uitbreiding.
  • De hoofdlijnen van financieel management.

Personeel en Organisatie

  • Personeelsbeleid.
  • Motiveren en leidinggeven.
Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 10 juli 2012.