Training omgaan met lastige clienten Cursus
Aanbieder | OSR Juridische Opleidingen |
Niveau | Master |
Kosten | €490,00 |
Data en locatie(s) | Nader bekend te maken. |
Overzicht
Bestemd voor
Juridisch secretaresse/ medewerkerProgramma
Uitgangspunten in deze cursus zijn de diverse taken van een medewerker en wat daarvoor nodig is. In hoofdlijnen: Gesprekshulp goede probleemanalyse, slecht nieuwsgesprek Voorlichting kennis van regelingen, de sociale kaart en van de doelgroep ... Volledig programmaDocent
mevr. drs. L.J. Groeneveld Senior trainer/adviseur Meer informatie over docentKeurmerken
InschrijvenBeschrijving
Je hebt verantwoordelijk werk en je rol is van wezenlijk belang. Je bent de spil tussen advocaat en cliënt en andere juridische spelers binnen de dagelijkse praktijk. De juridisch secretaresse dient te beschikken over meer dan de secretariële vaardigheden. Zij dient te beschikken over de meest essentiële juridische kennis en de meest essentiële vaardigheden zoals klantgerichtheid, accuratesse, integriteit, snel kunnen schakelen en een spin in ’t web zijn. Ondersteunen en meewerkend denken horen ook bij de juridisch secretaresse.
Om professioneel vakkundig te zijn moet je ook om kunnen gaan met lastige clienten. De client is voor kantoor belangrijk en goed contact met de secretaresse vergroot de tevredenheid bij de klant over het optreden van kantoor in zijn zaak. Als juridisch secretaresse heb je veel en vaak contact met de clienten van kantoor en dat zal niet altijd even gemakkelijk en vlot verlopen. Deze training leert jou omgaan met lastige situaties die zich in deze contacten kunnen voordoen. Je krijgt nuttige handvatten hoe je omgaat met lastige clienten. Houding, non verbaal gedrag en een goede gesprekstechniek zijn dan van groot belang. Om er voor te zorgen dat je het geleerde op de training direct in de praktijk kunt gaan toepassen, oefenen we in de training alvast met actrice. Dit wordt hoog gewaardeerd.
Deze training leent zich uitstekend voor een in-company uitvoering.
Leerdoelen
Gespreksvaardigheden zoals de juiste informatie krijgen, het gesprek sturen, beleefd afkappen en omgaan met tegenstrijdige belangen komen aan de orde.
Overige informatie
Korting:
Bij gelijktijdige inschrijving voor 3 of meer cursussen/trainingen (voor juridisch secretaresses) ontvang je 10% korting. Bij gelijktijdige inschrijving voor 5 of meer cursussen/trainingen(voor juridisch secretaresses) ontvang je maar liefst 20% korting. Op deze actie zijn de voorwaarden van de algemene kortingsregeling van toepassing.
Wachtlijst/interesse kenbaar maken?
De cursus wordt alleen als in-company aangeboden. Aanmelden voor een wachtlijst/interesselijst om de cursus bij OSR te volgen is ook mogelijk. Maak dit kenbaar via info@osr.nl.
Programma
Uitgangspunten in deze cursus zijn de diverse taken van een medewerker en wat daarvoor nodig is. In hoofdlijnen:
Gesprekshulp
goede probleemanalyse, slecht nieuwsgesprek
Voorlichting
kennis van regelingen, de sociale kaart en van de doelgroep
Advisering
toepassingsmogelijkheden van regelingen en instanties, voorlichtingsadviesgesprek
Verwijzen
goed probleemanalyse, kennis van de sociale kaart
Overige taken
beroepshouding, taalvaardigheid, zakelijkheid
De benodigde vaardigheden worden vervolgens behandeld (gesprekstechniek, goede probleemanalyse, slecht nieuwsgesprek, voorlichtingsadviesgesprek, techniek van het verwijzen) en getraind. In het laatste deel van de training komt dan het thema van de omgang met lastige cliënten aan de orde. Onder meer een rollenspel met ondersteuning van een actrice staat daarbij op het programma.
Docent
- mevr. drs. L.J. Groeneveld Senior trainer/adviseur