Overzicht
Bestemd voor
Systeem- en netwerkbeheerders die verantwoordelijk zijn voor de implementatie, het beheer en gebruik van Systems Management Server 2003 in een grote of middelgrote netwerkomgeving.
Benodigde kennis
De cursussen Implementing and Supporting Microsoft Windows XP Professional (M2272) en Implementing, Managing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure (M2277) of gelijkwaardig niveau; basiskennis van Active Directory.Programma
Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod: Overview of Systems Management Server 2003 and the SMS Site Architecture. Preparing to Deploy SMS Clients. Deploying SMS Clients. Collecting Inventory and Software Metering. Querying ... Volledig programmaKeurmerken
InschrijvenBeschrijving
Microsoft Systems Center Configuration Manager, voorheen Systems Management Server (SMS), biedt een complete oplossing voor change en configuration management voor het Microsoft-platform.
Deze vijf-daagse cursus leert deelnemers hoe ze Microsoft Systems Management Server (SMS) 2003 goed kunnen installeren, beheren en benutten.
Opmerkingen
De cursus wordt gegeven met officieel Engelstalig Microsoft-materiaal (M2596). Deze cursus helpt bij de voorbereiding van het examen Planning, Deploying, and Managing Microsoft Systems Management Server 2003 (70-089) (samen met de cursus Planning and Deploying MS SMS 2003 (M2597)).Vervolgopleiding
- Planning and Deploying MS Systems Management Server 2003 (M2597).
Programma
Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Overview of Systems Management Server 2003 and the SMS Site Architecture.
- Preparing to Deploy SMS Clients.
- Deploying SMS Clients.
- Collecting Inventory and Software Metering.
- Querying and Reporting Data.
- Distribution: Managing Distribution Points, Configuring Software Distribution.
- Managing Software Distribution.
- Discussion: Managing Software Distrubution Running Standard Reports on Software Distribution.
- Implementing SMS Software Update Tools and Managing Update Deployment.
- Using Remote Tools for Client Support.
- Working with SMS Hierarchies.