Microsoft SharePoint 2007 Content Management: Fundamentals Cursus
Aanbieder | Learnit Training |
Kosten | €900,00 |
Overzicht
Bestemd voor
Content managers of redacteuren met weinig of geen technische achtergrond die verantwoordelijk zijn voor het beheer van inhoud van een content management systeem gebaseerd op SharePoint 2007.
Benodigde kennis
Basiskennis met betrekking tot Microsoft Office.Programma
Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod. Introductie SharePoint: verschil SharePoint Services 3.0 en Microsoft Office SharePoint Server, history SharePoint. Navigeren in SharePoint 2007: Top Link Bar, Quick Launch Menu, Bread ... Volledig programmaKeurmerken
InschrijvenBeschrijving
Microsoft Office SharePoint Server biedt mogelijkheden alle intranet-, extranet- en webtoepassingen in een onderneming binnen een geintegreerd platform te ondersteunen.
Deze cursus voorziet de deelnemer in kennis om content (inhoud) in de vorm van documenten en andersoortige informatie te plaatsen op een SharePoint 2007-site. Technische onderwerpen komen in deze cursus niet aan bod.
Opmerkingen
Tijdens de cursus wordt gebruik gemaakt van Nederlandstalig cursusmateriaal.In deze cursus komen louter functionele aspecten aan bod. Technische aspecten van het beheer van een SharePoint-omgeving komen aan bod in een van de vervolgcursussen SharePoint 2007 - Implementing Microsoft SharePoint Services 3.0 (M5060) of SharePoint 2007 - Implementing Microsoft Office SharePoint Server 2007 (M5061).
Programma
Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod.
- Introductie SharePoint: verschil SharePoint Services 3.0 en Microsoft Office SharePoint Server, history SharePoint.
- Navigeren in SharePoint 2007: Top Link Bar, Quick Launch Menu, Bread Crumb Bar.
- Sites en subsites: creeren van subsites, site directory, site-instellingen, kopi?ren, verplaatsen, verwijderen van sites, permissies op sites.
- Werken met lists: type lists, creeren van lists, algemene listeigenschappen.
- Werken met libraries: type libraries, algemene library-eigenschappen, Document Library, Wiki Library, Picture Library, Slide Library.
- List- en library-instellingen: Content Approval, Alert Management, creeren en beheren van list en library columns, site columns, views, permissies op lists en librarie, Recycle Bin.
- Integratie met Microsoft Office: integratie met Microsoft Outlook, integratie met Microsoft Excel.
- Werken met MySite: profiel, bekijken van een MySite van een collega.
- Ontwerpen en aanpassen van pages: creeren van pages, Web Parts.