Projectmanagement, crossmedia Training
Aanbieder | Media Academie |
Kosten | €1.975,00 |
Overzicht
Bijna alle projecten die op dit moment in de AV branche worden gestart hebben tot doel diverse media bij elkaar te brengen. Steeds vaker wordt van de televisie- of radiomaker verwacht dat zij in concepten kunnen denken. Ze kunnen niet meer alleen werken binnen hun oorspronkelijke vakgebied. Ook de internetexpert is niet meer iemand op een achteraf kamertje. Zijn of haar rol wordt belangrijker en samenwerking met de andere media is onontbeerlijk in de toekomst van de digitale tv. Wat betekent crossmediaal werken nu echt in de praktijk voor jou als projectmanager? Is de content anders van een crossmediale boodschap? Hoe zorg je voor verbinding tussen de verschillende professionals, die vaak met hart en ziel hun eigen medium vertegenwoordigen in het project? Hoe krijg je überhaupt steun in je organisatie die nu nog vooral uit de afdelingen televisie, radio en internet bestaat? Hoe doe je dat? Wat vraagt dat van je? Allemaal vragen voor een projectmanager die een crossmediale opdracht heeft aanvaard of gaat aanvaarden. Deze training neemt de algemene en persoonlijke vragen van projectmanagers, die crossmediaal werken, als uitgangspunt. De deelnemers leren te denken in doelen en resultaten. Ze bekijken de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende media als het gaat om de content. Ook leren ze over krachtenvelden en verschillende belangen die spelen in de organisatie. Wat betreft hun eigen vaardigheden, leren de projectmanagers te beïnvloeden, te verbinden en te inspireren zodat medewerkers vol enthousiasme aan hun projecten willen meewerken!
Volledige omschrijving
Bestemd voor
Projectmanagers in de AV branche of van andere bedrijven die crossmediaal (willen gaan) werken.Benodigde kennis
Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd. InschrijvenBeschrijving
Mogelijke leervragen:
- Hoe krijg ik de verschillende belangen en mensen in mijn organisatie op één lijn?
- Hoe zorg ik dat iedereen meedenkt op een abstracter conceptniveau?
- Hoe benut ik de kracht van elk medium?
- Hoe gebruik ik ieders expertise optimaal?
- Hoe neem ik invloed en hoe kan ik mezelf beter profileren?
- Hoe kan ik inhoud, organisatie en cultuur samen laten vallen tot het gewenst projectresultaat?
- Hoe zorg ik ervoor dat we tot een krachtig totaalconcept komen in plaats van een optelsom van de verschillende media?