Online reputatiemanagement

Online reputatiemanagement Training

AanbiederMedia Academie
Kosten 550,00
Meer informatie over Media Academie

Overzicht

Online reputatiemanagement (ORM) behelst het monitoren, analyseren en beïnvloeden van het imago van merken en organisaties op internet. Een online reputatie ontstaat al wanneer er op social media over een persoon, merk, product of merk wordt ‘gesproken’. De penetratiegraad van Nederlanders op social media hoort tot de hoogste van de wereld. Op weblogs, microblogging sites, fora, beoordelingssites en sociale netwerken laten mensen weten wat zij van merken en organisaties vinden. Zij treden hierover ook in dialoog met elkaar. Bij aankopen -maar ook hun houding ten opzichte van organisaties, merken en issues- laten mensen zich sterk beïnvloeden door de meningen van anderen. Niet alleen door de klassieke mond-tot-mond reclame, maar tegenwoordig ook sterk door wat zij ‘horen’ op internet. De digitale mond-tot-mond reclame heeft zelfs een eigen naam: Online Word of Mouth. Hoe monitor, analyseer en beïnvloed ik het imago op internet van mijn merk of organisatie. Wat kan ik reactief doen en hoe kan ik pro-actief mijn imago bewaken? Volledige omschrijving

Bestemd voor

PR- en brandmanagers die de online merkwaarde beter willen monitoren, verbeteren en beschermen.
Inschrijven

Beschrijving

  • Social media: trends en ontwikkelingen
  • Monitoren van wat er over de organisatie of het merk wordt verteld
  • Analyseren van data en kiezen waarop in te gaan
  • Werkelijk luisteren naar klanten
  • Interactie aangaan, engagement
  • Pro-actief ORM