Conversationmanagement

Conversationmanagement Training

AanbiederMedia Academie
Kosten 550,00
Meer informatie over Media Academie

Overzicht

Door de komst van social media is de relatie tussen consumenten en organisaties & merken veranderd. Gebruikers delen hun ideeën en meningen over en ervaringen met producten en diensten makkelijk online. Luisteren naar en converseren met consumenten is noodzakelijk van organisaties op het web. Conversationmanagement, wat voorheen community management heette, maakt dat organisaties en merken succesvol kunnen opereren in samenwerking met consumenten. Kortweg kunnen we zeggen dat de conversationmanager de community vitaliseert. Kwaliteiten van de conversationmanager liggen zowel op technisch als interpersoonlijk vlak, waardoor hij of zij conversaties kan monitoren, activeren en sturen. Daarnaast kan de conversationmanager de dialoog tussen de organisatie en gebruikers faciliteren. Volledige omschrijving

Bestemd voor

Iedereen die zich wil ontwikkelen tot converstationmanager of zich verder wil verdiepen in de mogelijkheden van conversationmanagement. Daarnaast is deze training zeer geschikt voor marketeers die inzien dat het klassieke adverteren niet meer voldoende is.

Benodigde kennis

Algemene kennis van diverse social media en hun specifieke kenmerken.
Inschrijven

Beschrijving

  • Veranderend gedrag van consumenten door social media
  • Waarom traditioneel adverteren niet meer werkt
  • Waar welke consument zich bevindt
  • Kennis van diverse platformen
  • Kennis van tools om te monitoren, analyseren en de dialoog aan te gaan met consumenten
  • Rol van de conversation manager: observeren van, faciliteren van en participeren in conversaties
  • Beïnvloedingsstrategieën