Manager in de techniek Opleiding
Aanbieder | Elsevier Opleidingen |
Kosten | €3.540,00 |
Overzicht
Keurmerken
Beschrijving
Leergang Middle Management
Deze opleiding maakt deel uit van de Leergang Middle ManagementResultaat
Na het volgen van de opleiding:- Ken je de belangrijkste spelers in jouw werkomgeving
- Ben je je bewust van jouw taak en positie binnen de organisatie
- Heb je inzicht in verschillende vormen en stijlen van communicatie
- Ken je je rol t.o.v. collega's en klanten en kun je de wederzijdse belangen inschatten
- Heb je oog voor de organiatiedoelstellingen en jouw rol bij het nastreven hiervan.
Twee deelnemers aan het woord over de inhoud van de opleiding:
Rick Engering - "Vandaag de dag behandel ik elk persoon als een individu. Elk persoon heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing! Dit had ik al geleerd tijdens LOW en MOW, maar nooit toegepast. Nu ik dit wel toepas, merk ik dat het contact véél beter en veel makkelijker gaat." -
Martijn van Gils - "Ik vond het een leerzame cursus, waarin ik vooral de bijeenkomsten met de acteur als erg leerzaam heb ervaren. De initiële schroom om je tijdens zo'n rollenspel bloot te geven, heb ik snel laten varen. Ik ben vervolgens vooral het leerzame effect van deze rollenspellen in gaan zien. Zelfs bij het kijken naar medecursisten en luisteren naar hun ervaringen blijken de verschillen in arbeidsbeleving tijdens het vervullen van je rol als leidinggevende kleiner dan ik van tevoren verwacht had. Dit ondanks het feit dat de branche waarbinnen ik acteer volledig anders is als bij de meeste andere cursisten." -
Kortom, je werkt samenwerkingsgerichter, klantgerichter én resulaatgerichter.
Voor wie
Inhoud
Organisaties bestaan uit 3 krachtenvelden: collega's, klanten en de doelstellingen van de organisatie zelf. Om je hiertussen te handhaven heb je 4 vaardigheden nodig. Het lesprogramma bestaat daarom uit 4 onderdelen:- Module 1: Communicatieve vaardigheden
- Module 2: Samenwerkingsgerichtheid
- Module 3: Klantgerichtheid
- Module 4: Resultaatgerichtheid
Module 1: Communicatieve vaardigheden, o.a.:
- Wat is communiceren?
- De taal van het lichaam; verbale en non-verbale communicatie
- Verzenden en ontvangen van boodschappen
- Gesprekssoorten, gespreksfasen en gesprekstechnieken
- Feedback geven en ontvangen
- Waardering en kritiek geven en ontvangen
Module 2: Samenwerkingsgerichtheid, o.a.:
- Succesfactoren en valkuilen bij teamwerk
- Soorten teams, teamrollen en teamontwikkeling
- Effectief vergaderen
- Kennisoverdracht stimuleren
- Omgaan met weerstanden
Module 3: Klantgerichtheid, o.a.:
- Wat is klantgerichtheid en klantgericht werken?
- Klanten en klanttypen
- Coachen op klantgerichtheid
- Beïnvloedingsstijlen
- Klachtbehandeling en klachtmanagement
- Conflicthantering
Module 4: Resultaatgerichtheid, o.a.:
- Visie, missie en strategie
- Budgetteren
- Balans, winst- en verliesrekening
- Kosten versus investeringen
- Onderhandelen
- Persoonlijk resultaatgerichtheid
- Time management
- Persoonlijk ontwikkelplan (POP)