Java SE 6 Programmeren Cursus
Aanbieder | Learnit Training |
Kosten | €2.250,00 |
Overzicht
Bestemd voor
Iedereen die professioneel met Java gaat programmeren.
Benodigde kennis
Voorkennis op het niveau van de training Java SE6 Fundamentals.Programma
Java Technology applicaties maken: Java applicatie laden en uitvoeren aanvullende bronnen samenstelling van een Java applicatie Custom Class maken Static en Dynamic Views van een Java applicatie. De Java programmeertaal: variabelen en ... Volledig programmaKeurmerken
InschrijvenBeschrijving
Doel
Leren programmeren met Java.
Programma
Java Technology applicaties maken:
- Java applicatie laden en uitvoeren
- aanvullende bronnen
- samenstelling van een Java applicatie
- Custom Class maken
- Static en Dynamic Views van een Java applicatie.
De Java programmeertaal:
- variabelen en literals
- operatoren
- uitdrukkingen, statements en blokken
- programmaverloop statements.
Object-georiënteerd programmeren:
- objecten, boodschappen, klassen
- overerving en klasse-hiërarchie
- interface
- meervormigheid (polymorfisme)
- hergebruik van code via overerving en compositie.
Array - reeksen:
- reeksen maken en gebruiken
- For-each lus
- reeksen van objecten en reeksen van reeksen.
Klassen definiëren:
- klassedeclaratie en omschrijving (body)
- overerving
- final klassen en methoden
- abstracte klassen
- superklasse object
- polymorfisme
- associaties tussen objecten.
Interfaces:
- interfaces versus meervoudige overerving
- interface definiëren en implementeren in een klasse
- interface als datatype.
Geneste en anonieme klassen:
- gewone geneste klassen (inner classes)
- lokale geneste klassen (local inner classes)
- anonieme geneste klassen (anonymous inner classes)
- static geneste klassen (static nested classes).
Het opsommingstype - enumeration:
- definitie van het opsommingstype
- eigenschappen, methoden en constructors.
Exception handling:
- exceptions afhandelen, veroorzaken en opvangen
- exceptions generereren
- soorten exceptions
- zelf exception-klassen maken.
Assertions:
- assertions in de code gebruiken
- assertions bij uitvoering activeren
- compatibiliteit met eerdere versies.
Javadoc:
- Javadoc tags
- Javadoc tool.
Grafische applicaties in Java:
- De klassehiërarchie van Swing
- Layout Managers
- Event-handling
- dialoogvensters.
Generics en collections:
- generic classes
- arrays en generics
- het Collections Framework
- collection interface en implementerende klassen
- map interface en implementerende klassen
- sorteren van verzamelingen.
Lezen en schrijven (I/O):
- de File-klasse
- Streams en Stream-klassen
- random access files
- Object Serialization
- gegevens formatteren met de klasse Formatter
- Console I/O and File I/O.
Multi-Tier Applications implementeren met networking:
- networking
- minimale TCP/IP Server en Client.
Systeembronnen gebruiken:
- de System klasse
- het Runtime object
- de ProcessBuilder.
Multithreading:
- multiprocessing en multithreading
- de levenscyclus van threads
- prioriteiten van threads
- thread states
- synchronisatie van threads (monitoring)
- de Timer-klasse en de TimerTask-klasse.
Java Archive-bestanden (JAR):
- basisprincipes van JAR
- JAR-bestanden als applicaties gebruiken.