Java SE 6 Programmeren

Java SE 6 Programmeren Cursus

AanbiederLearnit Training
Kosten 2.250,00
Meer informatie over Learnit Training

Overzicht

Doel Leren programmeren met Java. Volledige omschrijving

Bestemd voor

Iedereen die professioneel met Java gaat programmeren.

Benodigde kennis

Voorkennis op het niveau van de training Java SE6 Fundamentals.

Programma

Java Technology applicaties maken: Java applicatie laden en uitvoeren aanvullende bronnen samenstelling van een Java applicatie Custom Class maken Static en Dynamic Views van een Java applicatie. De Java programmeertaal: variabelen en ... Volledig programma

Keurmerken

Inschrijven

Beschrijving

Doel

Leren programmeren met Java.

Programma

Java Technology applicaties maken:

  • Java applicatie laden en uitvoeren
  • aanvullende bronnen
  • samenstelling van een Java applicatie
  • Custom Class maken
  • Static en Dynamic Views van een Java applicatie.

De Java programmeertaal:

  • variabelen en literals
  • operatoren
  • uitdrukkingen, statements en blokken
  • programmaverloop statements.

Object-georiënteerd programmeren:

  • objecten, boodschappen, klassen
  • overerving en klasse-hiërarchie
  • interface
  • meervormigheid (polymorfisme)
  • hergebruik van code via overerving en compositie.

Array - reeksen:

  • reeksen maken en gebruiken
  • For-each lus
  • reeksen van objecten en reeksen van reeksen.

Klassen definiëren:

  • klassedeclaratie en omschrijving (body)
  • overerving
  • final klassen en methoden
  • abstracte klassen
  • superklasse object
  • polymorfisme
  • associaties tussen objecten.

Interfaces:

  • interfaces versus meervoudige overerving
  • interface definiëren en implementeren in een klasse
  • interface als datatype.

Geneste en anonieme klassen:

  • gewone geneste klassen (inner classes)
  • lokale geneste klassen (local inner classes)
  • anonieme geneste klassen (anonymous inner classes)
  • static geneste klassen (static nested classes).

Het opsommingstype - enumeration:

  • definitie van het opsommingstype
  • eigenschappen, methoden en constructors.

Exception handling:

  • exceptions afhandelen, veroorzaken en opvangen
  • exceptions generereren
  • soorten exceptions
  • zelf exception-klassen maken.

Assertions:

  • assertions in de code gebruiken
  • assertions bij uitvoering activeren
  • compatibiliteit met eerdere versies.

Javadoc:

  • Javadoc tags
  • Javadoc tool.

Grafische applicaties in Java:

  • De klassehiërarchie van Swing
  • Layout Managers
  • Event-handling
  • dialoogvensters.

Generics en collections:

  • generic classes
  • arrays en generics
  • het Collections Framework
  • collection interface en implementerende klassen
  • map interface en implementerende klassen
  • sorteren van verzamelingen.

Lezen en schrijven (I/O):

  • de File-klasse
  • Streams en Stream-klassen
  • random access files
  • Object Serialization
  • gegevens formatteren met de klasse Formatter
  • Console I/O and File I/O.

Multi-Tier Applications implementeren met networking:

  • networking
  • minimale TCP/IP Server en Client.

Systeembronnen gebruiken:

  • de System klasse
  • het Runtime object
  • de ProcessBuilder.

Multithreading:

  • multiprocessing en multithreading
  • de levenscyclus van threads
  • prioriteiten van threads
  • thread states
  • synchronisatie van threads (monitoring)
  • de Timer-klasse en de TimerTask-klasse.

Java Archive-bestanden (JAR):

  • basisprincipes van JAR
  • JAR-bestanden als applicaties gebruiken.

Deze gegegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 6 februari 2012.