Overzicht
Bestemd voor
De cursus is bestemd voor mensen die de financiële modules van Microsoft Dynamics NAV 2009 gaan implementeren, beheren of ondersteunen en consultants die klanten moeten adviseren over het product. De cursus is ook bedoeld voor mensen die de financiële functies in Microsoft Dynamics NAV 2009 effectief willen leren gebruiken.
Benodigde kennis
- De cursus Introduction to Microsoft Dynamics NAV 2009 of gelijkwaardig niveau.
- Basiskennis op het gebied van financiële administratie.
Programma
Financial Management Setup: General Ledger Setup Accounting Periods Trial Codes. General Ledger: G/L Account Card Chart of Accounts Page Create, Copy, Export, and Import Budgets. General Journals: Creating and Posting Journal ... Volledig programmaKeurmerken
InschrijvenBeschrijving
Doel
De cursus (level 200) introduceert deelnemers in de basisfunctionaliteit van Microsoft Dynamics NAV 2009 op het gebied van financieel beheer. Ze doen ervaring op met het opzetten van en het werken met de Navision modules Grootboek, Crediteuren, Debiteuren en Bankieren (General Ledger, Accounts Payable, Accounts Receivable en Bank Management).
Lesvorm
De training wordt aangeboden op basis van onze Open Leervorm-lesmethodiek. Dat betekent dat u onder actieve begeleiding van onze trainer zelfstandig aan het werk gaat om u de stof eigen te maken. Zo kunt u in eigen tempo uw leerdoelen behalen zonder daarbij gehinderd te worden door het snellere of langzamere tempo van uw medecursisten. Uiteraard ziet onze trainer erop toe dat u op schema blijft en of de leerdoelen ter voorbereiding op het examen behaald. Deze leervorm biedt ruimte aan een stuk maatwerk. U krijgt de gelegenheid om voorbeelden uit uw eigen praktijk en IT-omgeving in te brengen en zodoende nog specifieker te leren. meer...
Programma
Financial Management Setup:
- General Ledger Setup
- Accounting Periods
- Trial Codes.
General Ledger:
- G/L Account Card
- Chart of Accounts Page
- Create, Copy, Export, and Import Budgets.
General Journals:
- Creating and Posting Journal Entries
- Recurring Journals
- Reversals and Corrections.
Cash Management:
- Entering and Posting Receivables Payments
- Entering and Posting Payables Checks
- Financially Voiding Checks
- Bank Reconcilliation.
Receivables Management:
- Cash Receipts
- Payment Discounts, Payment Tolerance
- Reminders and Finance Charge Memos
- Analyzing Receivables.
Payables Management:
- Vendor Card
- Payment Journal, Payables Checks
- Suggest Vendor Payments
- Payment Discounts, Payment Tolerance
- Analyze Payables.
Prepayments:
- Prepayment General Ledger Accounts
- Number Series for Prepayment Documents
- Prepayment for Customers and Vendors
- Sales and Purchase Orders and Invoices
- Correct Payments.
VAT and Intrastat:
- VAT Amounts in Sales and Purchase Documents
- VAT Corrections, VAT Statements
- VAT Settlement
- Intrastat Reporting and Setup.
Multicurrency:
- Set Up Multicurrency
- Process Sales and Purchase Documents, Cash Receipts and Payments
- Use the Exchange Rates Batch Job
- Consolidations with Multiple Currencies.
Year End Closing Processes:
- Closing a Fical Year
- Transferring Income Statement Account Balances
- Posting the Journal.