Overzicht
Bestemd voor
Deze cursus is geschikt voor zowel IT-professionals (ontwikkelaars en consultants) die de module implementeren als voor gebruikers van deze functionaliteit.
Benodigde kennis
- Introduction to MS Dynamics AX 2009
- Financials I in MS Dynamics AX 2009
- Financials II in MS Dynamics AX 2009
Programma
Module 1 - Introduction to Cost Accounting: Cost Accounting in MS Dynamics AX 2009 Cost Accounting Integrated with Other Modules. Module 2 - Setup and Master Data Parameters: Configure Cost Accounting Parameters Create Cost and Service ... Volledig programmaKeurmerken
InschrijvenBeschrijving
Doel
Deze cursus (level 200) verschaft deelnemers de kennis en vaardigheden om de functionaliteit voor cost accounting MS Dynamics AX 2009 te implementeren, onderhouden en gebruiken.
Lesvorm
De training wordt aangeboden op basis van onze Open Leervorm-lesmethodiek. Dat betekent dat u onder actieve begeleiding van onze trainer zelfstandig aan het werk gaat om u de stof eigen te maken. Zo kunt u in eigen tempo uw leerdoelen behalen zonder daarbij gehinderd te worden door het snellere of langzamere tempo van uw medecursisten. Uiteraard ziet onze trainer erop toe dat u op schema blijft en of de leerdoelen ter voorbereiding op het examen behaald. Deze leervorm biedt ruimte aan een stuk maatwerk. U krijgt de gelegenheid om voorbeelden uit uw eigen praktijk en IT-omgeving in te brengen en zodoende nog specifieker te leren. meer...
Programma
Module 1 - Introduction to Cost Accounting:
- Cost Accounting in MS Dynamics AX 2009
- Cost Accounting Integrated with Other Modules.
Module 2 - Setup and Master Data Parameters:
- Configure Cost Accounting Parameters
- Create Cost and Service Categories
- Set Up Dimensions
- Create Journal Names
- Set Up Dimension Posting Control
- Create a Line Structure
- Create a Hierarchy.
Module 3 - Transactions and Accruals:
- Create Cost Transactions
- Create Service Transactions
- Create Accruals.
Module 4 - Calculation:
- Create a Calculation Version
- Methods of Calculation
- Create a Reference Table
- Create a Cost Distribution
- Create a Service Distribution
- Create an Allocation
- Create a cost Rate Calculation.
Module 5 - Reports, Inquiries, and Periodic Activities:
- Create and Run an EDS Report
- Inquire About Transactions
- Run Periodic Activities.
Module 6 - Budgetting:
- Create Budget Models
- Budget Overview Form
- Create a Cost and Service Budget.
Module 7 - Flexible Budget:
- Create a Flexible Budget Model
- Create a Flexible Plan.