AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Praktisch programmamaken

AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Praktisch programmamaken Training

AanbiederMedia Academie
Kosten 3.495,00
Meer informatie over Media Academie

Overzicht

We leven in een tijd met steeds meer audiovisuele communicatie via beeldschermen. Ook het gebruik van TV voor zakelijke toepassingen neemt, mede door het snellere internet, een enorme vlucht. Video voor interne en externe communicatie, video als onderdeel van e-learning, voor informatie, motivatie, cultuurverandering, product- of procesuitleg, bedrijfsjournalistiek, opleiding, instructie etc. Naast het 'broadcasten' van de omroepen is het 'narrowcasten' voor specifieke doelgroepen ontstaan: TV op specifieke plekken. AV content die entertaint of informatie geeft op plekken als in de tram, in een winkel, op het station of in een bedrijfsrestaurant. Al met al is er naast de programma's gemaakt door en voor omroepen een enorme markt van programma's voor meer bedrijfsmatige en institutionele toepassingen. Steeds meer redacteuren en communicatie medewerkers van bedrijven, overheden en uit het onderwijs gaan TV/AV-programma's bedenken en maken. Met een DV-camera en een laptop met software voor videomontage kun je een TV-station beginnen. Echter: een goede webredacteur is niet automatisch ook een goede TV-maker en niet elke communicatieprofessional weet wat de kracht en beperking van AV-content en (multi)media is. Volledige omschrijving

Bestemd voor

De training is bestemd voor iedereen die in een bedrijfsmatige omgeving 'filmpjes' wil maken, zoals redacteuren en communicatiemedewerkers: de 'zakelijke' programmamakers.

Benodigde kennis

Basale operationele kennis van communicatie in een zakelijke omgeving.
Inschrijven

Beschrijving

Sleutelwoorden binnen deze training zijn concept, inhoud en redactie. Er wordt ingegaan op
  • alles wat je nodig hebt om inhoudelijke boeiend, visueel prikkelend en budgettair verantwoord een goed 'filmpje' te kunnen maken: van idee tot script en van opname tot montage
  • de kracht van communiceren met beeld
  • de functie (kracht en beperking) van AV-communicatie in de media mix (print/AV/internet/social media)
  • basale en vooral praktische cameratechniek (met o.a. aandacht voor licht en geluid)
  • montage (een inleiding) van video op de computer met software als Final Cut Pro, Premiere of op maat op het systeem van de klant.
  • het realiseren van een kort programma (de eindopdracht) van begin tot eind door iedere deelnemer
  • distributie: inleiding in video via internet : voor- en nadelen van diverse streaming codecs
Bij reeds aanwezige kennis op een van de deelgebieden kan ook een korte training op specifieke onderdelen aangeboden worden.