Home
Opleidingen
Zoeken
Media Academie
AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals
AV-communicatie voor bedrijven en organisaties: Strategie voor communicatieprofessionals Training
Aanbieder | Media Academie |
Kosten | €1.295,00 |

Overzicht
We leven in een tijd met steeds meer audiovisuele communicatie via beeldschermen. Ook het gebruik van TV voor zakelijke toepassingen neemt, mede door het snellere internet, een enorme vlucht. Video voor interne en externe communicatie, video als onderdeel van e-learning, voor informatie, motivatie, cultuurverandering, product- of procesuitleg, bedrijfsjournalistiek, opleiding, instructie etc. Naast het 'broadcasten' van de omroepen is het 'narrowcasten' voor specifieke doelgroepen ontstaan: TV op specifieke plekken. AV content die entertaint of informatie geeft op plekken als in de tram, in een winkel, op het station of in een bedrijfsrestaurant. Al met al is er naast de programma's gemaakt door en voor omroepen een enorme markt van programma's voor meer bedrijfsmatige en institutionele toepassingen. Steeds meer redacteuren en communicatie medewerkers van bedrijven, overheden en uit het onderwijs gaan TV/AV-programma's bedenken en maken. Met een DV-camera en een laptop met software voor videomontage kun je een TV-station beginnen. Echter: een goede webredacteur is niet automatisch ook een goede TV-maker en niet elke communicatieprofessional weet wat de kracht en beperking van AV-content en (multi)media is.
Volledige omschrijving
Bestemd voor
De training is bestemd voor professionals die op de afdeling communicatie van een bedrijf, overheids- of onderwijsinstelling werken en steeds vaker te maken krijgen met het ontwikkelen en begeleiden van 'filmpjes' als onderdeel van de overall communicatie, zoals communicatieadviseurs en -medewerkers: de 'zakelijke' programmamakers.Benodigde kennis
Basale inhoudelijke en strategische kennis van communicatie in een zakelijke omgeving. InschrijvenBeschrijving
Sleutelwoorden binnen deze training zijn technisch en programmatisch. Er wordt ingegaan op
- de vraag: zelf maken of uitbesteden?
- bij zelf maken: wat heb ik nodig aan techniek en skills van mijn medewerkers om zelf AV te kunnen maken?
- bij uitbesteden: hoe vind ik een goede externe partij?
- bij uitbesteden: wat is een goede briefing voor een externe AV-maker?
- het budget: wat mag een video kosten? Waar moet ik op letten bij een begroting?
- contracten: hoe dek ik een en ander contractueel af? Hoe zit het met muziekrechten (buma/Stemra)
- de inzet (kracht en beperking) van AV-communicatie in de mediamix (print/AV/internet/social media) en het rendement. Wanneer juist niet voor video kiezen!
- het leren denken in en ontwikkelen van formats: je hebt een doelgroep en een boodschap maar wat is daarin het ideale TV-format (sfeer, stijl, inhoud, frequentie, herkenbaarheid, afstemming op huisstijl, etc.)
- het standaard stappenplan in het maakproces van A tot Z. Wat zijn redelijke doorlooptijden?
- de manier van vertoning/distributie: op DVD of CDrom (en welke oplage), streaming video intranet of internet, etc.
- een korte kennismaken met de praktijk van filmen en monteren: ervaren wat er komt kijken bij een zorgvuldig gemaakt programma
- TV via internet en de consequenties voor de ICT. Veel ICT-ers worden niet gelukkig van AV-content op bedrijfsnetwerken. Hoe kan je het toch voor elkaar krijgen?