Klantgericht communiceren 1-daagse Opleiding
Aanbieder | STODT Toekomsttechniek |
Data en locatie(s) | 1 January 2049 - STODT HENGELO OV, HENGELO OV |
Overzicht
Na het doorlopen van de cursus kunt u optreden als verkoopondersteuner. - Klanten: bron van inkomsten
- Typologie: klanten en monteurs, interne en externe klanten, het vak 'verkopen', klanttevredenheid, servicevormen, ...
Volledige omschrijving
Bestemd voor
Onderhouds- en servicemonteursKeurmerken
Doel
Examen + erkend diplomaBeschrijving
Na het doorlopen van de cursus kunt u optreden als verkoopondersteuner.
- Klanten: bron van inkomsten
- Typologie: klanten en monteurs, interne en externe klanten, het vak 'verkopen', klanttevredenheid, servicevormen, betrokkenheid en aandacht
- Communicatie: verbaal en non-verbaal, zender en ontvanger, vragen en luisteren, relationeel en zakelijk aspect, presenteren en informeren
- Monteurs: rol en belang binnen organisatie, geloofwaardigheid, actieve partner voor afdeling verkoop, samenwerking met verkopers, productkennis, cross-selling, persoonlijkheid
- Klachten: kansen om te presenteren, kansen om ons te onderscheiden, kansen om klanten te binden, klachtenbehandelingssystemen
- Telefoon: beperkte communicatie: een dimensie, telefoonsimulatie, afspraken maken, feedback geven
- Service: service en kwaliteit, belang van service, unieke aard van service, servicestrategieƫn, service en communicatie
Onderhouds- en servicemonteurs.
VMBO (LTS) met werkervaring.
- Klanten: bron van inkomsten
- Typologie: klanten en monteurs, interne en externe klanten, het vak 'verkopen', klanttevredenheid, servicevormen, betrokkenheid en aandacht
- Communicatie: verbaal en non-verbaal, zender en ontvanger, vragen en luisteren, relationeel en zakelijk aspect, presenteren en informeren
- Monteurs: rol en belang binnen organisatie, geloofwaardigheid, actieve partner voor afdeling verkoop, samenwerking met verkopers, productkennis, cross-selling, persoonlijkheid
- Klachten: kansen om te presenteren, kansen om ons te onderscheiden, kansen om klanten te binden, klachtenbehandelingssystemen
- Telefoon: beperkte communicatie: een dimensie, telefoonsimulatie, afspraken maken, feedback geven
- Service: service en kwaliteit, belang van service, unieke aard van service, servicestrategieƫn, service en communicatie
Onderhouds- en servicemonteurs.
VMBO (LTS) met werkervaring.