Klantgericht communiceren

Klantgericht communiceren 1-daagse Opleiding

AanbiederSTODT Toekomsttechniek
Data en locatie(s) 1 January 2049 - STODT HENGELO OV, HENGELO OV
Meer informatie over STODT Toekomsttechniek

Overzicht

Na het doorlopen van de cursus kunt u optreden als verkoopondersteuner. - Klanten: bron van inkomsten - Typologie: klanten en monteurs, interne en externe klanten, het vak 'verkopen', klanttevredenheid, servicevormen, ... Volledige omschrijving

Bestemd voor

Onderhouds- en servicemonteurs

Keurmerken

Doel

Examen + erkend diploma

Beschrijving

Na het doorlopen van de cursus kunt u optreden als verkoopondersteuner.

- Klanten: bron van inkomsten

- Typologie: klanten en monteurs, interne en externe klanten, het vak 'verkopen', klanttevredenheid, servicevormen, betrokkenheid en aandacht

- Communicatie: verbaal en non-verbaal, zender en ontvanger, vragen en luisteren, relationeel en zakelijk aspect, presenteren en informeren

- Monteurs: rol en belang binnen organisatie, geloofwaardigheid, actieve partner voor afdeling verkoop, samenwerking met verkopers, productkennis, cross-selling, persoonlijkheid

- Klachten: kansen om te presenteren, kansen om ons te onderscheiden, kansen om klanten te binden, klachtenbehandelingssystemen

- Telefoon: beperkte communicatie: een dimensie, telefoonsimulatie, afspraken maken, feedback geven

- Service: service en kwaliteit, belang van service, unieke aard van service, servicestrategieƫn, service en communicatie

Onderhouds- en servicemonteurs.

VMBO (LTS) met werkervaring.