Train de trainer / didactiek voor praktijkopleiders 1-daagse Opleiding
Aanbieder | STODT Toekomsttechniek |
Data en locatie(s) | 1 January 2049 |
Overzicht
Praktijkopleiders gedegen handvatten bieden bij het doelgericht en efficiënt overdragen van kennis en vaardigheden. 'Instructievaardigheden'
Dagdeel 1: thema's (1 dagdeel)
- Wat is leren?
- Wat is didactiek?
- ...
Volledige omschrijving
Bestemd voor
Medewerkers van technische bedrijven in de branches metaal, elektro, mechatronica. proces- en kunststofindustrie.Keurmerken
Doel
Examen + erkend diplomaBeschrijving
Praktijkopleiders gedegen handvatten bieden bij het doelgericht en efficiƫnt overdragen van kennis en vaardigheden.
'Instructievaardigheden'
Dagdeel 1: thema's (1 dagdeel)
- Wat is leren?
- Wat is didactiek?
- Leervoorkeuren, test David Kolb
- Oefenen met nieuwe inzichten
- Leren en conflictsituaties
- Conflicthantering
Dagdeel 2: thema's (1 dagdeel)
- Leeromgeving
- Beginsituaties: cursist, groep, cursus/training, docent/trainer
- Invloed van de praktische omstandigheden
- Evalueren - methoden van evalueren
- Vertaling naar de eigen afdeling/praktijkopdrachten
(Aankomend) Praktijkopleiders en instructeurs, zonder onderwijskundige achtergrond. Bedrijven die nu of in de nabije toekomst te maken krijgen met het vertrek van ervaren (senior) medewerkers waardoor waardevolle kennis verloren dreigt te gaan. De betreffende (senior) medewerker of aankomend praktijkopleider heeft echter onvoldoende ervaring in het groepsgewijs overdragen van kennis en vaardigheden.
MBO/HBO
'Instructievaardigheden'
Dagdeel 1: thema's (1 dagdeel)
- Wat is leren?
- Wat is didactiek?
- Leervoorkeuren, test David Kolb
- Oefenen met nieuwe inzichten
- Leren en conflictsituaties
- Conflicthantering
Dagdeel 2: thema's (1 dagdeel)
- Leeromgeving
- Beginsituaties: cursist, groep, cursus/training, docent/trainer
- Invloed van de praktische omstandigheden
- Evalueren - methoden van evalueren
- Vertaling naar de eigen afdeling/praktijkopdrachten
(Aankomend) Praktijkopleiders en instructeurs, zonder onderwijskundige achtergrond. Bedrijven die nu of in de nabije toekomst te maken krijgen met het vertrek van ervaren (senior) medewerkers waardoor waardevolle kennis verloren dreigt te gaan. De betreffende (senior) medewerker of aankomend praktijkopleider heeft echter onvoldoende ervaring in het groepsgewijs overdragen van kennis en vaardigheden.
MBO/HBO