Mediatraining

Mediatraining Training

AanbiederMedia Academie
Kosten 0,00
Meer informatie over Media Academie

Overzicht

Onze filosofie over media trainingen start bij de wetenschap dat 70% van de communicatie non-verbaal is. Het gaat dus in de media maar voor 30% over wat je zegt en voor 70% over hoe je het zegt. Hierop voortbordurend is het van belang dat het non-verbale element als eerste getraind wordt. Dit kan volgens ons alleen maar individueel. In een één op één situatie mag en kan een trainer direct en eerlijk zijn. Het wordt door de deelnemer als veilig ervaren dat alles open en eerlijk over tafel kan gaan zonder de angst dat het naar buiten gaat. Iedereen is anders en neemt een groot stuk eigenheid mee. Een veel gehoord misverstand is dat bij mediatrainingen de deelnemer tot een ander persoon gemaakt wordt. Naast het feit dat mensen alleen zichzelf kunnen veranderen, is het zo dat in deze trainingen de eigenheid juist uitgebuit wordt en dus ten positieve in de presentatie naar buiten wordt aangewend. Er wordt niet uit één methode in deze trainingen gewerkt. De trainer heeft kennis van vele methoden en kiest de meest adequate. Bewustwording van de eigen presentatievalkuilen als de deelnemer met de pers aan de slag gaat. De deelnemer krijgt inzicht in het hanteren van vaardigheden, die zullen leiden tot een professionele omgang met vertegenwoordigers van de radio, televisie en schrijvende pers. Volledige omschrijving

Bestemd voor

Voor een ieder die professioneel te maken heeft met de media.

Benodigde kennis

Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd.
Inschrijven

Beschrijving

Een mediatraining start met een individueel dagdeel voor iedere deelnemer. Hierin worden veel opnames gemaakt. Daarna wordt er een gezamenlijke journalistieke dag gegeven door mediatrainers uit de dagelijkse praktijk. Cases voor deze dag zijn door de deelnemers zelf aangedragen en strategieën kunnen besproken worden. De trainers hebben natuurlijk zelf ook research verricht. Het geleerde over de eigen persoon wordt in deze tweede journalistieke dag meegenomen. Persoonlijke Presentatie (individueel) In dit dagdeel wordt ingegaan op de persoonlijke presentatie in relatie tot de media. Gewerkt wordt aan dat wat de overdracht van informatie binnen de persoonlijke presentatie in de weg staat. De deelnemer krijgt inzicht in de wetmatigheden van een presentatie op het gebied van stem, adem, houding, camera en oogcontact, spraak en formulering. Journalistieke interviews en valkuilen (gezamenlijk) Op deze dag wordt ingegaan op de omgang met de media, de journalistieke interviews en valkuilen. Er wordt gewerkt met aangereikt materiaal van de opdrachtgever. De deelnemers worden op deze gezamenlijke dag op allerlei manieren aan de tand gevoeld over voor het bedrijf gevoelige onderwerpen. Er wordt feedback gegeven en de deelnemers leren zodoende om de boodschap in verschillende situaties over te dragen.