Home
Opleidingen
Zoeken
Getronics Consulting Educational Services
Klantgericht communiceren met klanten van de servicedesk
Klantgericht communiceren met klanten van de servicedesk Cursus
Aanbieder | Getronics Consulting Educational Services |
Kosten | €1.065,00 |
Overzicht
In deze training wordt de praktijk nagebootst met hulp van acteurs. De theorie wordt gekoppeld aan de werkpraktijk van de deelnemers.
Volledige omschrijving
U bent een ICT-professional die eindgebruikers van informatiesystemen of andere interne en/of externe klanten regelmatig (telefonisch of direct) ondersteunt. U functioneert vaak als intermediair tussen de klant en uw eigen ICT-organisatie. U neemt wensen, eisen en incidenten van eindgebruikers in ontvangst en levert (ICT-)informatie die zij nodig hebben om hun werk te doen. De wensen van gebruikers en de mogelijkheden van uw eigen organisatie vallen soms niet samen en u heeft gemerkt dat het niet altijd eenvoudig is voor beide partijen helderheid te scheppen.
Bestemd voor
U werkt voor (een onderdeel van) een servicedesk.U bent een ICT-professional die eindgebruikers van informatiesystemen of andere interne en/of externe klanten regelmatig (telefonisch of direct) ondersteunt. U functioneert vaak als intermediair tussen de klant en uw eigen ICT-organisatie. U neemt wensen, eisen en incidenten van eindgebruikers in ontvangst en levert (ICT-)informatie die zij nodig hebben om hun werk te doen. De wensen van gebruikers en de mogelijkheden van uw eigen organisatie vallen soms niet samen en u heeft gemerkt dat het niet altijd eenvoudig is voor beide partijen helderheid te scheppen.
Programma
Twee dagen Volledig programma InschrijvenBeschrijving
De training kent een scala van communicatieopdrachten waarin de dagelijkse praktijk wordt gesimuleerd. In de opdrachten gebruikt u uw eigen praktijkervaringen. Tijdens een aantal van deze opdrachten speelt een acteur de rol van klant. De theorie biedt meer inzicht in de aspecten van klantgerichte communicatie. In de opdrachten oefent u de verworven inzichten.
In de training worden de volgende onderwerpen behandeld:
In de training worden de volgende onderwerpen behandeld:
- Kwaliteit van dienstverlening: een klantgerichte houding.
- Communicatie door medewerkers van de servicedesk (luisteren, samenvatten en vragen stellen) en het belang en aspecten van non-verbale communicatie.
- De gefaseerde opbouw van een klantgericht telefoongesprek.
- Soorten klanten en hun omgangsregels.
Programma
Twee dagen