ITSM Leergang Service Manager

ITSM Leergang Service Manager Cursus

AanbiederGetronics Consulting Educational Services
Kosten 5.950,00
Meer informatie over Getronics Consulting Educational Services

Overzicht

In een bijzonder intensieve en boeiende afwisseling van theorie, discussies, groepswerk en praktijksimulaties leert en ervaart u alle aspecten van het vakgebied van de ITIL® Service Manager. Volledige omschrijving

Bestemd voor

Voor deze training beschikt u over parate ITIL®-kennis op foundationniveau en communicatieve competenties op managersniveau. U heeft meerdere jaren werkervaring met beheer en exploitatie van informatie- en/of communicatiesystemen, waarvan minimaal twee jaar in een leidinggevende functie.

U werkt als ICT-manager, (ITIL®-)procesmanager, consultant of auditor en het implementeren en optimaliseren van IT-beheer - conform ITIL® - behoort tot uw takenpakket.

Programma

Negen, niet aaneengesloten dagen Volledig programma

Doel

Na afloop bent u gedeeltelijk voorbereid op het het EXIN-examen 'Manager in IT Service Management'. Het examen, opgebouwd uit open vragen, bestaat uit twee delen: Service Support en Service Delivery. Naast de training iszelfstudie nodig, waarbij de studiebelasting naast de contactdagen circa 240 uur bedraagt (bron: EXIN). Om deel te nemen aan het examen wordt het 'Foundation Certificate in IT Service Management' gevraagd. Kijk op www.exin.nl voor uitgebreide informatie en aanmelding. Daarnaast adviseren we u de 'Examentraining ITSM Service Support’ en de 'Examentraining ITSM Service Delivery’ te volgen om uw kans op succes te vergroten.
Inschrijven

Beschrijving

Gedurende de training wordt de theorie afgewisseld met discussies en groepsopdrachten, zodat de concepten concreet worden. Daarnaast biedt de training volop ruimte voor reflectie op uw eigen praktijk van IT-beheer. Als rode draad wordt een casus gebruikt om de verschillende aspecten van de implementatie van ITIL® in de praktijk toe te passen. De deelnemers krijgen feedback op hun optreden in een bepaalde rol.

In deze training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Inhoudelijke verdieping van de Service Support- en Service Delivery-processen.
  • ITIL® als model voor beheer en exploitatie van automatiseringsmiddelen.
  • Kwaliteit in IT-dienstverlening.
  • Implementatieaspecten en Management of Change.
  • Beleggen en borgen van de processen in de organisatie.
  • Managementinformatie en communicatie.
  • Business & IT Alignment.
  • Volwassenheidsniveaus in ITIL® implementaties.
  • Security Management.

Programma

Negen, niet aaneengesloten dagen