ITIL©v3 Lifecycle Service Design

ITIL©v3 Lifecycle Service Design Cursus

AanbiederGetronics Consulting Educational Services
Kosten 1.537,00
Meer informatie over Getronics Consulting Educational Services

Overzicht

In deze intensieve training komen de diverse theoretische en praktische aspecten van ITIL® v3 Service Design samen. Volledige omschrijving

Bestemd voor

Voor deze training heeft u het ITIL® v3 Foundation examen of ITIL® v3 Foundation bridge examen behaald. Enige jaren werkervaring met één of meer ITIL®-processen op het gebied van Service Design is in uw voordeel.

U wilt meer weten over de Service Design fase van de ITIL® v3 Service Livecycle en hoe met ITIL® v3 Service Design de kwaliteit van IT dienstverlening kan worden verhoogd.

Of u bent IT professional die in een Service Design omgeving werkt of gaat werken, en u wilt een goed begrip van de concepten, processen, functies en activiteiten binnen Service Design.

Of, u heeft een ITIL® v3 Foundation certificaat behaald (of het v2 certificaat plus v3 bridging certificaat) en wilt de volgende stap maken naar ITIL® v3 Intermediate Qualification met het Service Design certificaat.

Programma

Drie dagen. Minimaal 6 maximaal 12 deelnemers. Volledig programma

Sprekers

MV Bakker DJH Kleen Meer informatie over sprekers
Inschrijven

Beschrijving

De theorie wordt toegepast in een aantal praktijkgerelateerde opdrachten zodat de concepten concreet worden gemaakt. Daarnaast biedt de training volop ruimte voor reflectie op de praktijk.

In deze training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Introductie Service Design.
  • Service Design principes.
  • Service Solutions
  • de technologie voor Service Design
  • Design Service Management Processes
  • Designing Technology architectures
  • Designing Measurement methods and metrics
  • examenvoorbereiding


Leerdoelen

Na afloop van deze training bent u beter in staat:

  • het belang van Service Management aan te geven als een praktijkconcept en de de bijbehorende Service Design principes, doelstelling en doelen te beschrijven;
  • de Service Design principes en de vijf management aspecten van Service Design te analyseren en te verklaren;
  • demanagement aspecten van de (deel) processen, activiteiten, methodes en functies van elk van de Service Design processen te onderscheiden;
  • teadviseren over het management van technologie gerelateerde activiteiten binnen Service Design;
  • derollen en verantwoordelijkheden binnen Service Design te onderkennen en de activiteiten en functies om Service Design te professionaliseren;
  • de technologie-overwegingen voor Service Design vanuit management perspectief te onderbouwen;
  • te adviseren over de implementatie en verbeteringen van Service Design in een organisatie.

Programma

Drie dagen. Minimaal 6 maximaal 12 deelnemers.

Sprekers

  • MV Bakker
  • DJH Kleen