ITIL© v3 Capability Service Offering & Agreements (SO&A)

ITIL© v3 Capability Service Offering & Agreements (SO&A) Cursus

AanbiederGetronics Consulting Educational Services
Kosten 2.128,00
Meer informatie over Getronics Consulting Educational Services

Overzicht

In deze intensieve meerdaagse training komen de diverse theoretische en praktische aspecten van ITIL® v3 Service Offerings & Agreements processen. Volledige omschrijving

Bestemd voor

Voor deze training heeft u het ITIL® v3 Foundation examen of ITIL® v3 Foundation bridge examen behaald.

U heeft enige jaren werkervaring met één of meer ITIL®-processen, op het gebied van Service Offerings & Agreements.

U bent een IT professional die deelneemt of gaat deelnemen aan het uitvoeren en coördineren van de ITIL® v3 Service Offerings & Agreements processen in een IT-serviceorganisatie.

Of u heeft een ITIL® v3 Foundation certificaat behaald (of het v2 certificaat plus v3 bridging certificaat) en wilt de volgende stap maken naar ITIL® v3 Intermediate Qualification met het Service Offerings & Agreements certificaat.

Of in uw organisatie is ITIL® geïmplementeerd, en u wilt weten welke stappen u kunt ondernemen om de bestaande procesinrichting met betrekking tot de Service Offerings & Agreements processen te verbeteren.

Of u bent actief operationeel betrokken bij een of meer van de Service Offerings & Agreements processen en wilt uw rolgerelateerde competenties aanscherpen.

Programma

Vier, niet aaneengesloten dagen (twee blokken van twee dagen) Minimaal 6, maximaal 12 deelnemers Volledig programma

Sprekers

JJ de Oude - Engels JPM Moolhuijsen Meer informatie over sprekers
Inschrijven

Beschrijving

De theorie wordt toegepast in een aantal aan de praktijk gerelateerde opdrachten waarin de concepten concreet worden gemaakt. Daarnaast biedt de training volop ruimte voor reflectie op de praktijk. In de opdrachten gebruiken we een casus om de verschillende aspecten toe te lichten.

In deze training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Service Management in de praktijk.
  • de ITIL® v3 Service Offerings & Agreements processen in de Service Lifecycle waarbij in detail worden behandeld:
  • Service Portfolio Management
  • Service Catalogue Management
  • Service Level Management
  • Demand Management
  • Supplier Management
  • Financial Management.
  • Operationele activiteiten van processen uit andere Lifecycle fasen zoals Incident and Change Management.
  • taken en bevoegdheden binnen de Service Offerings & Agreements processen.
  • overwegingen met betrekking tot het gebruik van technische middelen en van implementaties.
  • uitdagingen, kritieke succesfactoren en risico’s.
  • Continual Service Improvement als een resultante van Service Offerings & Agreements.
  • examenvoorbereiding.

Programma

Vier, niet aaneengesloten dagen (twee blokken van twee dagen)

Minimaal 6, maximaal 12 deelnemers

Sprekers

  • JJ de Oude - Engels
  • JPM Moolhuijsen