Home
Opleidingen
Zoeken
Getronics Consulting Educational Services
Foundation in IT Service Management (ITIL© v2)
Foundation in IT Service Management (ITIL© v2) Cursus
Aanbieder | Getronics Consulting Educational Services |
Kosten | €930,00 |
Overzicht
Deze krachtige training geeft u inzicht in de basisprocessen van ITIL®. Theorie en praktische opdrachten wisselen elkaar in hoog tempo af
Volledige omschrijving
U beheert en exploiteert automatiseringsmiddelen als medewerker servicedesk, exploitatiemedewerker, systeem-, netwerk- of applicatiebeheerder, of u bent hier als leidinggevende verantwoordelijk voor. Of u fungeert als contactpersoon tussen de automatiserings- en de gebruikersorganisatie.
Inschrijven
Bestemd voor
U heeft enige ervaring met beheer en exploitatie van informatie- en/of communicatiesystemen.U beheert en exploiteert automatiseringsmiddelen als medewerker servicedesk, exploitatiemedewerker, systeem-, netwerk- of applicatiebeheerder, of u bent hier als leidinggevende verantwoordelijk voor. Of u fungeert als contactpersoon tussen de automatiserings- en de gebruikersorganisatie.
Programma
Twee dagen Volledig programmaDoel
Na afloop bent u gedeeltelijk voorbereid op het EXIN-examen 'Foundation in IT Service Management'. Naast de training is enige zelfstudie nodig, waarbij de studiebelasting naast de training circa 24 uur bedraagt (bron: EXIN). Kijk op www.exin.nl voor uitgebreide informatie en aanmelding.Inschrijven
Beschrijving
De theorie wordt afgewisseld met individuele oefeningen en groepsopdrachten. Een casus, die als rode draad door de training loopt, maakt de theorie concreet. Daarnaast biedt de training volop ruimte voor reflectie op en discussie over de praktijk van IT-beheer.
In deze training worden de volgende onderwerpen behandeld:
In deze training worden de volgende onderwerpen behandeld:
- Belang van kwaliteit in dienstverlening.
- Bereik en doel van ITIL®.
- ITIL® als referentiemodel.
- De Service Support-processen: Incident Management, Problem Management, Change Management, Configuration Management en Release Management.
- De Service Delivery-processen: Service Level Management, Capacity Management, Availability Management, Financial Management, IT Service Continuity Management en Security Management.
- Examenvoorbereiding.
Programma
Twee dagen