ABC Fundamentals

ABC Fundamentals Cursus

AanbiederGetronics Consulting Educational Services
Kosten 515,00
Meer informatie over Getronics Consulting Educational Services

Overzicht

ABC staat voor Attitude, Behavior en Culture. Het begrip ABC of ICT™ is een gevleugelde kreet in servicemanagement-land. ITIL®-kennis is belangrijk is, maar onvoldoende om een IT-organisatie goed te laten presteren. Ook het gedrag, de attitudes en de cultuur binnen een organisatie moeten daarvoor aangepakt worden. ABC-problemen zijn immers meestal verborgen, net zoals een ijsberg: veel ligt onder water en kan enorme schade brengen. De training is bedoeld om deze problemen zichtbaar en bespreekbaar te maken om IT Service Management-verbeterprogramma's te laten slagen. Volledige omschrijving

Bestemd voor

U werkt in een IT-organisatie als leidinggevende of als medewerker en wilt werken aan de bewustwordening om IT Service Management-verbeterprogramma's te laten slagen.

Sprekers

AP van Dijk Meer informatie over sprekers
Inschrijven

Beschrijving

In deze training wordt de basis van het ABC-gedachtegoed geleerd en het ABC kaartspel gebruikt om op een speelse wijze de problemen te identificeren, die aangepakt moeten worden om ITIL®-processen werkend te krijgen. De cartoons op de kaarten brengen op humoristische wijze in beeld waar het vaak misgaat in de dienstverlening van IT-organisaties. Deze worst practices zijn verzameld vanuit honderden IT-organisaties. Aan de hand van de tekeningen op de speelkaarten gaat u aan de slag met vragen als:

  • Welke waarde moeten we als IT-organisatie toevoegen aan de business?
  • Wat zijn de consequenties van bepaalde gedragingen voor kwesties als klanttevredenheid, kosten, downtime van systemen e.d.
  • Zijn de nieuwe ITILv3-cursussen en examens effectief genoeg om ons in staat te stellen de ABC-problemen, die we in de workshop geïdentificeerd hebben, aan te pakken?












Sprekers

  • AP van Dijk