ABC Fundamentals Cursus
Aanbieder | Getronics Consulting Educational Services |
Kosten | €515,00 |
Overzicht
ABC staat voor Attitude, Behavior en Culture. Het begrip ABC of ICT™ is een gevleugelde kreet in servicemanagement-land. ITIL®-kennis is belangrijk is, maar onvoldoende om een IT-organisatie goed te laten presteren. Ook het gedrag, de attitudes en de cultuur binnen een organisatie moeten daarvoor aangepakt worden. ABC-problemen zijn immers meestal verborgen, net zoals een ijsberg: veel ligt onder water en kan enorme schade brengen. De training is bedoeld om deze problemen zichtbaar en bespreekbaar te maken om IT Service Management-verbeterprogramma's te laten slagen.
Volledige omschrijving
Bestemd voor
U werkt in een IT-organisatie als leidinggevende of als medewerker en wilt werken aan de bewustwordening om IT Service Management-verbeterprogramma's te laten slagen.Sprekers
AP van Dijk Meer informatie over sprekers InschrijvenBeschrijving
In deze training wordt de basis van het ABC-gedachtegoed geleerd en het ABC kaartspel gebruikt om op een speelse wijze de problemen te identificeren, die aangepakt moeten worden om ITIL®-processen werkend te krijgen. De cartoons op de kaarten brengen op humoristische wijze in beeld waar het vaak misgaat in de dienstverlening van IT-organisaties. Deze worst practices zijn verzameld vanuit honderden IT-organisaties. Aan de hand van de tekeningen op de speelkaarten gaat u aan de slag met vragen als:
- Welke waarde moeten we als IT-organisatie toevoegen aan de business?
- Wat zijn de consequenties van bepaalde gedragingen voor kwesties als klanttevredenheid, kosten, downtime van systemen e.d.
- Zijn de nieuwe ITILv3-cursussen en examens effectief genoeg om ons in staat te stellen de ABC-problemen, die we in de workshop geïdentificeerd hebben, aan te pakken?
Sprekers
- AP van Dijk