Lean Six Sigma Yellow Belt Training - Industrie Training
Aanbieder | Symbol BV |
Niveau | Introductie |
Overzicht
Bestemd voor
Operators, Supervisors en andere medewerkers die direct of indirect betrokken zijn bij verbeterprogramma’s op de werkvloer.
Benodigde kennis
Vanaf MBO of ruime werkervaring als vakman/specialist
Programma
Voor deze in-company training wordt in overleg met de opdrachtgever de doelstelling van de training bepaald. Vervolgens wordt een curriculum op maat samengesteld. Hierin kan gekozen worden uit de onderstaande onderwerpen. Veelal worden ... Volledig programmaKeurmerken
Beschrijving
Een Yellow Belt is kundig op het gebied van Basic Problem Solving en is bekend met Lean Manufacturing en Six Sigma methodieken. De Yellow Belt optimaliseert zijn directe werkomgeving of levert als teamlid een constructieve bijdrage in grotere Green- of Black Belt optimalisatie projecten.
Na deze training bent u bekend met de Lean en Six Sigma methodieken. De tools die u zelf zult kunnen toepassen zullen een belangrijke focus hebben op de Lean tools. U zult in staat zijn om problemen in productie op een doeltreffende manier op te lossen of als teamlid in een groter project hierin een volwaardige bijdrage te kunnen leveren.
Programma
Voor deze in-company training wordt in overleg met de opdrachtgever de doelstelling van de training bepaald. Vervolgens wordt een curriculum op maat samengesteld. Hierin kan gekozen worden uit de onderstaande onderwerpen.
Veelal worden deelnemers gekoppeld aan een aantal verbeterprojecten binnen het eigen bedrijf. Hierdoor wordt de theorie direct toegepast op een praktisch probleem.
Introductie Lean Six Sigma en Continu verbeteren
- Lean Manufacturing Principes
- DMAIC Roadmap
- Kaizen / PDCA / SGA – Small Group Activity
Identificeren en elimineren van verspillingen
- JIT - Just In Time (Lean Game)
- Process Flow Mapping & Value Stream Mapping
- Quality Planning Tools (Check Sheet, Pareto, Bar Chart, Pie Chart, Ishikawa)
Organiseren en structureren
- 5S Werkplek organisatie
- Visueel Management
- Voice of Customer & CTQ
8D/Basic Problem Solving en Brainstorming technieken
- Cause & Effect Matrix
- 5 Why, Is-Is Not
- Introductie statistiek op de werkvloer
Controleren en borgen van kwaliteit
- Process Capability
- Kwaliteitsmanagement
- Control Plan