Timemanagement

Timemanagement Training

AanbiederMedia Academie
Kosten 800,00
Meer informatie over Media Academie

Overzicht

Je ervaart je werk veelal als een race tegen de klok en een gevecht tegen deadlines. Het vergt improvisatievermogen en flexibel omgaan met je eigen planning. Professionals werken vaak op onregelmatige tijden en moeten veel 'last minute' afhandelen. Het is leuk werk omdat het zo divers is, maar ook veeleisend. Langetermijnzaken komen in die hectiek meestal in het gedrang. Heldere communicatie ook. Want alles moet snel en liefst gisteren af zijn. Deze training wil handvatten en technieken bieden die de effectiviteit en efficiëntie van deelnemers vergroot. Daarnaast is er veel aandacht voor gewoonten en gedrag, die een goed tijdsbeheer in de weg staan. Ben je een perfectionist? Kun je moeilijk prioriteiten stellen? Kom je nauwelijks toe aan je eigen werk en ben je vooral bezig anderen te helpen? Deelnemers worden zich bewust(er) van hun tijdsbesteding en leren pro-actief hun tijd te besteden. Ze leren om ontspannen en doelgericht hun werk- en privé-activiteiten in te plannen en die planning te bewaken. Ze leren effectiever en efficiënter te communiceren met anderen. Belangrijke ingrediënten van de training zijn de methode ‘Getting Things Done’ van David Allen, en het werk van Stephen Covey (‘De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’). Volledige omschrijving

Bestemd voor

Professionals, al of niet in een leidinggevende functie, die hun tijd beter willen besteden. Professionals die toe willen komen aan de zaken die wel belangrijk, maar niet urgent zijn - en die dus vaak op de achtergrond verdwijnen.

Benodigde kennis

Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd. Bereidheid tot zelfreflectie.
Inschrijven

Beschrijving

De eerste dag richt zich vooral de huidige tijdsbesteding van de deelnemers. Deelnemers inventariseren tijdverslinders en brainstormen over mogelijke oplossingen. Planningssystemen en het stellen van prioriteiten komen aan bod. Op de tweede dag staat communicatie centraal. De deelnemers brengen zelf een casus in en oefenen in effectief en efficiënt communiceren. Een belangrijk onderdeel is het analyseren van het door de deelnemers gemaakte tijddagboek in de periode tussen de eerste en tweede lesdag. Mogelijke leervragen: * Kan ik ad hoc zaken zo afhandelen, dat ik toekom aan mijn eigen planning? * Kan ik efficiënter omgaan met e-mail? * Hoe kom ik tot voor iedereen heldere afspraken? * Hoe leer ik beter mijn tijd te bewaken en dus ook soms nee te zeggen?