Mediarecht & Auteursrecht Training
Aanbieder | Media Academie |
Kosten | €700,00 |
Overzicht
U heeft dagelijks te maken met de regelgeving op het gebied van de Mediawet, auteursrecht. De knowhow op deze gebieden ontbreekt vaak, omdat er constant ontwikkelingen en veranderingen zijn. De keuze om een format op meerdere platforms te publiceren heeft bijvoorbeeld als consequentie dat portret- en auteursrechten op een andere manier geregeld moeten worden. Daarnaast is het van belang om te weten wat wel en niet mag binnen de reclame- en sponsorregels of wat de regels zijn voor crossmediale samenwerking. Om goed te kunnen anticiperen op de eventuele problemen die kunnen ontstaan, is het van belang de laatste stand van zaken over deze aspecten van het radio en televisie maken.
Volledige omschrijving
Bestemd voor
Deelnemers zijn werkzaam in het televisieproductievak.Benodigde kennis
Er wordt geen specifieke voorkennis gevraagd. InschrijvenBeschrijving
Mediarecht Regulering in het mediarecht. De spelregels: wat mag wel en wat mag niet op grond van de Mediawet en de beleidsregels van het Commissariaat voor de Media
- Reclame- en sponsorregels voor de omroep
- Neventaken en nevenactiviteiten
- (Crossmediale) samenwerking tussen publieke omroepen en commerciƫle partijen
- Toekomst: versoepeling regime in "Multimedia en reclamewet" en de nieuwe audiovisuele mediadiensten richtlijn
- Wat beschermt het auteursrecht?
- De bescherming van programmaformats en -ideeƫn
- Van wie heb ik toestemming nodig als ik beeldmateriaal wil gebruiken?
- Portretrecht
- De grenzen van het citaatrecht
- Moet altijd betaald worden voor het uitzenden van beeldmateriaal van derden? En zo ja, wat is redelijk?
- Overnemen van nieuwsberichten en actuele berichten
- Parodie en auteursrecht