Verandermanagement 1-daagse Opleiding
Aanbieder | STODT Toekomsttechniek |
Data en locatie(s) | 1 January 2049 - STODT HENGELO OV, HENGELO OV |
Overzicht
Na het doorlopen van de cursus leert u een veranderingsgezinde houding aan en een werkwijze om:
- Risico's te kunnen inschatten en deze leren "mobiliseren"
- De kloof tussen risico en realisatie te kunnen overbruggen
- Verandering ...
Volledige omschrijving
Bestemd voor
Diegene die zichzelf en hun medewerkers willen overtuigen van de succesfactoren van verandermanagement op de werkplek.Keurmerken
Doel
Examen + erkend diplomaBeschrijving
Na het doorlopen van de cursus leert u een veranderingsgezinde houding aan en een werkwijze om:
- Risico's te kunnen inschatten en deze leren "mobiliseren"
- De kloof tussen risico en realisatie te kunnen overbruggen
- Verandering succesvol om te kunnen zetten in kansen en uitdagingen
- Streven naar succesvergroting
Verandering is de enige constante
- Wat is verandering? Waarom verandering? Hoe statisch is uw bedrijf en bent uzelf, gevolgd door de oefening: "Veranderingsweerstand", oorzaken en gevolgen. Daarnaast de eigen verbeterpunten, gevolgd door de oefening: "De klant als expert".
Verandermethode
- Wat is uw eigen rol en managementstijl?
- Hoe zit het met de bedrijfscultuur en veranderingsweerstand?
- Welke strategie kunt u voor uzelf laten werken?
- Succesfactoren en aandachtspunten
- Hoe gaat u om met veranderingsfactoren en de prioriteiten daarbij?
Veranderingsmanagement en visie
- Wat is visie en hoe en waarom deze te veranderen?
- Welke strategieën zet u daarbij in en hoe houdt u deze beheersbaar?
- Hoe gaat u om met commentaar en opmerkingen?
- Hoe rondt u de verandering succesvol af
- Afspraken en realisatie
Diegene die zichzelf en hun medewerkers willen overtuigen van de succesfactoren van verandermanagement op de werkplek.
MBO met werkervaring of HBO.
Verandering is de enige constante
- Wat is verandering? Waarom verandering? Hoe statisch is uw bedrijf en bent uzelf, gevolgd door de oefening: "Veranderingsweerstand", oorzaken en gevolgen. Daarnaast de eigen verbeterpunten, gevolgd door de oefening: "De klant als expert".
Verandermethode
- Wat is uw eigen rol en managementstijl?
- Hoe zit het met de bedrijfscultuur en veranderingsweerstand?
- Welke strategie kunt u voor uzelf laten werken?
- Succesfactoren en aandachtspunten
- Hoe gaat u om met veranderingsfactoren en de prioriteiten daarbij?
Veranderingsmanagement en visie
- Wat is visie en hoe en waarom deze te veranderen?
- Welke strategieën zet u daarbij in en hoe houdt u deze beheersbaar?
- Hoe gaat u om met commentaar en opmerkingen?
- Hoe rondt u de verandering succesvol af
- Afspraken en realisatie
Diegene die zichzelf en hun medewerkers willen overtuigen van de succesfactoren van verandermanagement op de werkplek.
MBO met werkervaring of HBO.